9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door datakneder.)
(11 uren geleden)365cycle schreef: Daar ben ik het eigenlijk totaal niet mee eens datakneder.
De routes waarop je een hoog gemiddelde kan rijden zijn vaak ook de routes die het meest veilig zijn.
Jij was nou wel degene van wie ik het laatste zou verwachten dat je het niet eens met mij zou zijn. Voor zover ik weet ben jij degene met veel vermogen die weinig wedstrijden rijdt. Ik had het idee dat de fiets voor jou in eerste instantie ook een vervoersmiddel is. Dus dat je als je van A naar B wil, je wel uitzoekt welke route voor jou het snelst is kan ik helemaal begrijpen. Maar dat is ook niet waar ik op doel. Ik doel op mensen die denken dat hun oude uur-record op x km/h staat en een route en tijdstip gaan plannen om dit te verbeteren.
Dus volgas laagvliegen omdat het die dag lekker loopt, helemaal prima. Maar volgas laagvliegen terwijl het die dat eigenlijk net niet loopt, maar je probeert er nog alles uit te persen. Dat zijn de momenten dat je meer moet oppassen.
De vraag is ook opgeworpen door Hardloper. En ik heb met hem samen gereden. Op een gegeven moment een rare slinger van zijn fiets met een boom in de buurt. Vermoeidheid was het commentaar. Prima, maar daarmee ook even mijn commentaar in perspectief.
En ik heb vroeger ook totaal kapot op een bukfiets gezeten, waarbij mijn vriend ze: "Volgende weg links" En ik doodleuk vroeg: "Welke weg?" Visueel zag ik hem wel (op 20m), maar het lukte me niet meer om te snappen wat de zin inhield. Niet gezond en veilig.