08-Dec-2018, 08:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2018, 08:15 PM door zeeuwwindje.)
(08-Dec-2018, 01:23 PM)Fietsbennie schreef:Sommige stukken van de stormvloedkering zijn eigenlijk dammen , die de oorspronkelijke 3 werkeilanden met de constructies verbinden. Wind, zee en zand hebben inmiddels flinke duinen en stranden doen ontstaan, en daar fiets je dan ook langs.(08-Dec-2018, 01:02 PM)zeeuwwindje schreef: Nog nooit meegedaan, wel een paar keer gaan kijken.
Ervaring genoeg. Ik fiets er gemiddeld 1 x per week overheen, onder uiteenlopende omstandigheden, met een lig-of racefiets.
Niet de wind, maar stuifzand en overstuivend zout water zijn mijn grootste tegenstanders.
Ik heb er ook 1 keer over gefietst met een tochtje (65 km) tijdens een vakantie in Renesse.Omdat ik een tik met bruggen heb was ik de koning te rijk aldaar. Toen was het na een week eindelijk stralend weer. Terugweg over de Zeelandbrug gegaan. Je kunt wel mooi fietsen in Zeeland, jammer dat ik er zo ver vanaf woon. Je hebt wel wat minder keus over de wat grotere afstanden gezien.
Ik vond het heerlijk om dáár eens te fietsen. Vooral die zeelucht, daar kon ik niet genoeg van krijgen.
Waar komt dat stuifzand vandaan dan? Strand? En dat water, vreet dat kettingen ofzo?
Met een flinke wind krijg je dan een zandstorm en op de keringen zelf overwaaiend zout water.
Voor een fiets een slechte combinatie.
Oplossing : onmiddellijk afspoelen met lauw water en de fiets volledig poetsen en smeren.