28-Dec-2024, 11:01 PM
Stap 1) maak de 2 moeren los (steekmaat 13) die in de fiets bovenop de wielkast zitten, verwijder de moeren, spacer en rubberring. Dan kan je het wiel al wat verder naar beneden trekken en makkelijker bij de moeren van het wiel.
Stap 2) schroef de 3 moeren los bij het wiel. Ik gebruik een ratchet steeksleutel. Gewone kan ook maar duurt het wat langer. Volgens mij maat 10. Als de moer tussen kopje en sporing meedraait deze tegen houden. Dit is vrij smal. In het begin heb ik hier ooit een steeksleutel voor plat geslepen zodat die er tussen paste. Later ontdekte ik toevallig dat van ikea de standaard meegeleverde "steeksleutel" er ook tussenpast.
stap 3) verwijder het wiel. Hou je remkabel goed in de gaten laat hem niet knikken dan remt het niet meer fijn erna. Haal remkabel los eventueel knip je de tirerips los. vervolgens kan het hele wiel eruit. Heb je te weinig ruimte om de remkabel los te krijgen dan de verstelling bij de remhendels korter draaien.
montage terug is precies het tegenovergestelde.
Stap 2) schroef de 3 moeren los bij het wiel. Ik gebruik een ratchet steeksleutel. Gewone kan ook maar duurt het wat langer. Volgens mij maat 10. Als de moer tussen kopje en sporing meedraait deze tegen houden. Dit is vrij smal. In het begin heb ik hier ooit een steeksleutel voor plat geslepen zodat die er tussen paste. Later ontdekte ik toevallig dat van ikea de standaard meegeleverde "steeksleutel" er ook tussenpast.
stap 3) verwijder het wiel. Hou je remkabel goed in de gaten laat hem niet knikken dan remt het niet meer fijn erna. Haal remkabel los eventueel knip je de tirerips los. vervolgens kan het hele wiel eruit. Heb je te weinig ruimte om de remkabel los te krijgen dan de verstelling bij de remhendels korter draaien.
montage terug is precies het tegenovergestelde.
Pieter
Thys 209
m5 CHR met tailbag
carbon quest 790
Thys 209
m5 CHR met tailbag
carbon quest 790