, 01:27 AM
(07-Jan-2025, 08:58 AM)Jeroen S schreef: Ik weet niet wat het uurloon is, maar ik denk ook dat er niet bepaald lowbudget onderdelen in de Velomobiel getsopt zijn. De extra grote kettingbladen(57 plus) die mogelijk gebruikt zijn, zijn ook niet bepaald goedkoop. Een 26er Wildrunner koop je inderdaad voor 20 euro ofzo, de veel snellere GP5000 (27,5 of 28) zit eerder richting de 60 euro, bij de voorbandjes zitten de Conti's Urbans of Pro One's ook met een soortgelijk prijsverschil.Die bandeninformatie staat erbij, het ding rolt op Conti Contact Speed. Even duur als de door jou genoemde Michelin, en een slechtere band (behalve qua lekbestendigheid).
(07-Jan-2025, 08:58 AM)Jeroen S schreef: Een ketting wisselen in een velomobiel is echt een lastige klus, het is lastig werken voorover gebogen, je kunt bijna nergens bij de ketting, een paar stukjes waar het wel kan. De zwaartekracht inzetten om de ketting door de buisjes te laten glijden zit er niet echt in. Heb je een ponsje nodig, dan kom je er of achter bij de brug of voor bij het blad bij met zo'n dingetje. En het is veel meer opletten dat je nergens een foutje maakt in de route. Dit kun je veel beperkter zien als op de open ligger.Valt op zich mee als je weet wat je doet, maar met een beetje pech ben je een uur aan het prutsen.
Bij mijn eerste keer maakte ik de fout eerst de oude ketting te verwijderen die is juist superhandig om de nieuwe door de kettingbuizen te voeren.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.