6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door BaronEnQuest.)
(11-Jan-2025, 01:52 PM)twilwel schreef: Zolang het maar geen knisters zijn, dan moet je tot net voorbij de knister de folie loshalen, met warmte de knister vlak maken en opnieuw proberen.Eh... wat zijn knisters? Luchtbellen ken ik, maar dit is een nieuwe term voor me
(11-Jan-2025, 01:52 PM)twilwel schreef: Voor onproblematisch wrappen zal volgens mij alle verf eraf moeten wanneer deze niet goed gehecht is op de ondergrond. Ik had hetzelfde probleem met de witte blokken van KuifjeQuest en ik heb me suf geschuurd om alle verf eraf te krijgen helemaal tot op de glasvezel body.Ik denk dat ik eerst maar eens alleen de bovenkant doe, dat is nog kaal carbon en glasvezel. Dan kijk ik later wel of ik het gelakte deel überhaupt in een andere kleur wil.
Hoe doe je die overlap eigenlijk netjes? Gebruik je daar van die knifeless-tape voor, of plak je het gewoon over elkaar heen en snij je het op het oog met een scherp mes bij?
(11-Jan-2025, 10:10 AM)Wim -de roetsende schreef: De echte Daniël Fenn DF gaat dus een nieuw kleurtje krijgen. Spannend.Ja, je kent mijn Quest. Dan is de DF qua uitstraling toch wel een groot verschil
En daarbij is die glasvezel top me te warm als de zon schijnt, dus een lichtdichte laag er overheen lijkt me wel lekker.
(maar dat kan ook aan de mindere ventilatie t.o.v. de Quest met voetengaten liggen)