5 uren geleden
(7 uren geleden)BaronEnQuest schreef:(11-Jan-2025, 01:52 PM)twilwel schreef: Zolang het maar geen knisters zijn, dan moet je tot net voorbij de knister de folie loshalen, met warmte de knister vlak maken en opnieuw proberen.Eh... wat zijn knisters? Luchtbellen ken ik, maar dit is een nieuwe term voor me
Knisters zijn vouwen. Maar daar kon ik even niet opkomen, dus verzon ik zelf maar een term.
Citaat:Hoe doe je die overlap eigenlijk netjes? Gebruik je daar van die knifeless-tape voor, of plak je het gewoon over elkaar heen en snij je het op het oog met een scherp mes bij?
Op het oog rechte of vloeiende lijnen snijden gaat m niet worden. Ik ben Michelangelo niet. Van knifeless tape ben ik al snel afgestapt omdat het vrij duur is en meer handigheid en nauwkeurigheid vereist dan gedacht. Als alternatief heb ik schilderstape geprobeerd en dat beviel me erg goed. Ik kan dezelfde tape meerdere keren gebruiken en ik kan kromme lijnen uitzetten, tape loshalen en nog eens uitzetten tot het inderdaad vloeiend oogt, voordat ik snij. Dat kan met knifeless tape allemaal niet.
Ik snij niet eens helemaal door de eerste laag, maar net diep genoeg om deze gemakkelijk af te scheuren op de door het mes verzwakte plek. De kunst is natuurlijk om niet door de onderliggende laag te snijden en strak langs de tape te blijven snijden.