26-Dec-2018, 04:17 PM
Zit wel eens op marktplaats te kijken naar leuke ligfietsen. Meer kijken dan plannen om te kopen, hoewel een interessante reservefiets nooit weg is.
Wat me opvalt is dat er een hoop tweewielligfietsen zijn met een (tweede) derailleur op het voorwiel, in plaats van een naafversnelling op het achterwiel, naast de derailleur op het achterwiel. Waarom zou dat zijn?
Begrijp het voordeel van een derailleur ten opzichte van een naafversnelling. Maar een derailleur heeft ook z'n eigen nadeel ten opzichte van een naafversnelling.
Maar ik kan eerlijk gezegd alleen maar voordelen verzinnen voor een naafversnelling als tweede versnelling als je bij het achterwiel toch al een derailleur hebt. Dan heb je het beste van beide werelden.
Maar waarom dan nog een tweede derailleur, wat kan daar het voordeel van zijn?
Wat me opvalt is dat er een hoop tweewielligfietsen zijn met een (tweede) derailleur op het voorwiel, in plaats van een naafversnelling op het achterwiel, naast de derailleur op het achterwiel. Waarom zou dat zijn?
Begrijp het voordeel van een derailleur ten opzichte van een naafversnelling. Maar een derailleur heeft ook z'n eigen nadeel ten opzichte van een naafversnelling.
Maar ik kan eerlijk gezegd alleen maar voordelen verzinnen voor een naafversnelling als tweede versnelling als je bij het achterwiel toch al een derailleur hebt. Dan heb je het beste van beide werelden.
Maar waarom dan nog een tweede derailleur, wat kan daar het voordeel van zijn?