11-Feb-2025, 05:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Feb-2025, 05:10 PM door 365cycle.)
(11-Feb-2025, 12:41 PM)Gideonaut schreef: Ik vind die felle roze Tuna mooier maar echt WOW! vind ik het model niet, de DF ook niet, het is een "same old" ontwerp wat we al kennen sinds de Alleweder :pOver smaak valt gelukkig niet te twisten en dat ga ik dus ook niet doen... maar "same old" ontwerp sinds de Alleweder, daar wilde ik toch even op reageren.
verder niets mis mee, als het werkt dan laat je het met rust. Al oogt de Snoek een stuk mooier. Het logo (nu ik weet wat het is) vind ik ook niet zo mooi.
Persoonlijk hou ik meer van creatieve uitspattingen, Velayo, QV, Milan, BE Waw, Alleweder A8, Mulsanne enz, (de nieuwe Quest 3 daarentegen niet zo..)
De doelen van de diverse verschillende velomobielen ligt dicht bij elkaar. Door de jaren heen zijn er diverse creatieve uitspattingen geweest van ontwerpers die een andere kant op gingen, maar de moderne modellen gaan steeds meer op elkaar lijken, en het is niet waarom maar daarom. De nuanceverschillen die je nu ziet zijn vaak functioneel: de houding in de Tuna en DF is iets meer rechtop, wat het overzicht in de stad ten goede komt maar het frontaal oppervlak iets groter maakt. De Tuna heeft z'n kleinere wielen en afneembare wielkappen, er waren zondag weer diverse mensen jaloers

Die creatieve uitspattingen dan?
De Velayo.. ik vind 'm leuk om te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat ie zo breed inzetbaar is als de hierboven genoemde fietsen.
De Milan.. het enige wat daar echt anders is, is de bobbels, het mooie uitzicht vanuit de cockpit

De WAW.. is gewoon vooral een wat ouder ontwerp, zowel in de DF als de Milan zie je dat goed naar die fiets gekeken is. Maar zelfs toen de WAW nog jong was werd de Quest vaak al als wat serieuzer alternatief gezien. Voor onderhoud zijn er in de WAW wat compromissen gesloten die de andere fabrikanten niet over hebben willen nemen.
De Alleweder A8.. is een benadering van de WAW, maar dan van aluminium. Minder voor minder, en daardoor volgens mij ook niet of nauwelijks gebouwd/verkocht. Toegegeven, het ziet er best cool uit, maar de derailleur "buiten" past mijns inziens niet meer in een velomobiel van deze tijd.
De Mulsanne.. heeft er nou al iemand rij-ervaring mee? De vormen zijn inderdaad leuk om te zien, het is een verfrissend ontwerp. Of het ook werkt? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Blijft over: de QV. Een uniek model met unieke eigenschappen. Maar ook deze fiets is vooral geschikt voor een bepaalde doelgroep; traag is ie zeker niet, maar ten opzichte van de fietsen uit het eerste groepje levert de QV zeker in de winter echt aan snelheid en dus actieradius in.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.