5 uren geleden
Ik rij al vele jaren met achtereenvolgens MilanGT, MilanSL en nu Bulk. Het openklappen bij harde (ruk)-winden is goed te voorkomen door met de linkerhand te kap open te gooien en tegelijkmet de rechterhand de kabel halverwege vast te pakken. Zoals in de foto in post #3. Zo kun je de beweging van de kap gecontroleerd afremmen. De kabel wordt je niet uit handen gerukt want je hoeft hem niet echt vast te houden, alleen ertegen duwen is genoeg.
Veel lastiger vind ik het uitstappen bij stormwindje tegen. Ik heb mijn handen nodig om uit te stappen en ben soms genoodzaakt om de kap met mijn hoofd tegen te houden en verder open te duwen. Lastig, maar niet onmogelijk.
Ik laat de racekap niet open staan wanneer ik er niet bij ben. Als het stormt en de Bulk staat wind mee, dan zet ik via het vizier de kap vast met een van de elastiekjes aan de zijkant. Better safe than sorry,
Veel lastiger vind ik het uitstappen bij stormwindje tegen. Ik heb mijn handen nodig om uit te stappen en ben soms genoodzaakt om de kap met mijn hoofd tegen te houden en verder open te duwen. Lastig, maar niet onmogelijk.
Ik laat de racekap niet open staan wanneer ik er niet bij ben. Als het stormt en de Bulk staat wind mee, dan zet ik via het vizier de kap vast met een van de elastiekjes aan de zijkant. Better safe than sorry,