08-Mar-2025, 11:29 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Mar-2025, 11:34 AM door 365cycle.)
Het is voor mij simpel: Als het op Insta, Facebook etc. staat kan ik het waarschijnlijk niet zien, want Ome Zuck wil heeeel graag dat ik eerst even een accountje aanmaak. Zelfde geldt voor X etcetera - het enige echte (helaas noodzakelijke) sociale media kanaal dat ik nog heb is van Microsoft.
Whatsapp heb ik, maar gebruik ik al jaren zo min mogelijk.
Signal is eigenlijk slechts beperkt een alternatief; het is een superfijne app, en je financiert er geen techmiljardairs mee, maar de Signal Foundation is wel eigendom van een Amerikaanse non-profit. De vrinden Elon en Donald kunnen in theorie dus alsnog bij je data, en er is meer dan eens gehint op de wens voor backdoors in chat-apps.
M.a.w., tip: Als je iets echt in privacy wil bespreken, dan doe je dat niet via je telefoon.
Whatsapp heb ik, maar gebruik ik al jaren zo min mogelijk.
Signal is eigenlijk slechts beperkt een alternatief; het is een superfijne app, en je financiert er geen techmiljardairs mee, maar de Signal Foundation is wel eigendom van een Amerikaanse non-profit. De vrinden Elon en Donald kunnen in theorie dus alsnog bij je data, en er is meer dan eens gehint op de wens voor backdoors in chat-apps.
M.a.w., tip: Als je iets echt in privacy wil bespreken, dan doe je dat niet via je telefoon.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.