Discussies over kopen/verkopen/leasen horen hier volgens mij niet, want dit topic zou moeten gaan over ervaringen met de Snoek(L).
Hoe zou de grotere GT ooit sneller kunnen zijn dan de SL?
Of, on-tpoic:
Hoe zou de SnoekL ooit sneller kunnen zijn dan de kleine Snoek?
Dat kan niet. De luchtweerstand van de kleinere is simpelweg altijd kleiner dan bij de grotere versie.
De grotere fiets is alleen sneller als een bepaalde motor daar wél in past, en niet in de kleine -> dan staat de kleine namelijk stil
Concreet, de man achter het YouTube kanaal HTLifestyle en ik wegen nu hetzelfde. Hij rijdt een kleine Snoek, en ik een grote. Op dezelfde banden, en samen rijdend (zelfde route zelfde snelheid, op zelfde moment) zit er tussen ons en ik zie een verschil dat varieert tussen de 10-35 watt. Het is minder als we langzaam rijden, en neemt toe naarmate de snelheid oploopt. Heb nog geen vergelijkingen gemaakt bij serieuze snelheden (60 ofzo) maar voornamelijk op woonwerk-ritten. Hij woont dichtbij mij en werkt sindskort bij het hetzelfde bedrijf dus rijden nu geregeld samen die kant op (of terug).
En heel eerlijk, ik ben best jaloers op de lage vermogens die hij trapt. Dus ik wil binnenkort toch opnieuw een serieuze poging gaan doen in Dronten om te zien of ik écht niet in de kleine Snoek zou passen, evt met een paar aanpassingen.
Wat trouwens wel opvallend is is: hij had eerder een Milan SL en ik een Milan GT, en daar zat minder verschil tussen dan tussen de kleine Snoek en de grote SnoekL. Maar het maatverschil daartussen is dan ook kleiner dan tussen de twee Snoek varianten.
(, 11:28 AM)Hardloper schreef:(, 11:26 AM)365cycle schreef: Ik had mezelf met superkorte cranks en wat andere modificaties waarschijnlijk ook in mijn Milan SL kunnen proppen, maar comfortabel was dat zeker niet geworden.
Het ding was wel duidelijk sneller dan de Milan GT
Is met jouw motor niet gewoon de GT sneller dan de SL?
Hoe zou de grotere GT ooit sneller kunnen zijn dan de SL?
Of, on-tpoic:
Hoe zou de SnoekL ooit sneller kunnen zijn dan de kleine Snoek?
Dat kan niet. De luchtweerstand van de kleinere is simpelweg altijd kleiner dan bij de grotere versie.
De grotere fiets is alleen sneller als een bepaalde motor daar wél in past, en niet in de kleine -> dan staat de kleine namelijk stil

Concreet, de man achter het YouTube kanaal HTLifestyle en ik wegen nu hetzelfde. Hij rijdt een kleine Snoek, en ik een grote. Op dezelfde banden, en samen rijdend (zelfde route zelfde snelheid, op zelfde moment) zit er tussen ons en ik zie een verschil dat varieert tussen de 10-35 watt. Het is minder als we langzaam rijden, en neemt toe naarmate de snelheid oploopt. Heb nog geen vergelijkingen gemaakt bij serieuze snelheden (60 ofzo) maar voornamelijk op woonwerk-ritten. Hij woont dichtbij mij en werkt sindskort bij het hetzelfde bedrijf dus rijden nu geregeld samen die kant op (of terug).
En heel eerlijk, ik ben best jaloers op de lage vermogens die hij trapt. Dus ik wil binnenkort toch opnieuw een serieuze poging gaan doen in Dronten om te zien of ik écht niet in de kleine Snoek zou passen, evt met een paar aanpassingen.
Wat trouwens wel opvallend is is: hij had eerder een Milan SL en ik een Milan GT, en daar zat minder verschil tussen dan tussen de kleine Snoek en de grote SnoekL. Maar het maatverschil daartussen is dan ook kleiner dan tussen de twee Snoek varianten.