22-Mar-2025, 02:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Mar-2025, 02:10 PM door Lig-ger.)
Hee wat gaaf om van gelijk gezinden te lezen over de ervaringen van deze fiets.
Een paar weken geleden heb ik mezelf een M5 Shockproof 559 cadeau gedaan, die ik helemaal op mijn wensen heb getuned.
Net al een paar keer naar het werk gefietst en meteen zijn de voordelen van zo'n hoge fiets merkbaar.
Eigenlijk is mijn interesse voor een M-racer nu ook wel geprikkeld.
Ik ben erg benieuwd over jullie ervaringen.
Zou het verschil tussen deze 2 fietsen enorm zijn?
Fietsen jullie zo zelfverzekerd in klikpedalen?
Ik ervaar dat nog steeds als erg eng.
Nu ben ik magpeds aan het uitproberen, maar de standaard setting is dan ook nog steeds spannend.
Alles aan deze fiets is nu nog gewenning en daarmee de snelheid dus ook, 30-35km/u op gewone lange stukken, ongeveer net zo hard als met de quest, dus ook in dezelfde setting, woon-werkverkeer.
De hoge positie is wel super gaaf. Je wordt gewoon beter gezien, dat scheelt weer een hoop discussie bij ieder stoplicht. En je wordt gezien als een normale fietser, ondanks ik de meeste electo-rijders achter me laat in het buiten gebied.
Die ketting langs het voorwiel blijft nog wel spannend in scherpe bochten.
Leuk nu het open tweewieler seizoen weer is begonnen.
Deze nieuwe ervaringen maakt het ligfietsen steeds leuker iedere dag.
Een paar weken geleden heb ik mezelf een M5 Shockproof 559 cadeau gedaan, die ik helemaal op mijn wensen heb getuned.
Net al een paar keer naar het werk gefietst en meteen zijn de voordelen van zo'n hoge fiets merkbaar.
Eigenlijk is mijn interesse voor een M-racer nu ook wel geprikkeld.
Ik ben erg benieuwd over jullie ervaringen.
Zou het verschil tussen deze 2 fietsen enorm zijn?
Fietsen jullie zo zelfverzekerd in klikpedalen?
Ik ervaar dat nog steeds als erg eng.
Nu ben ik magpeds aan het uitproberen, maar de standaard setting is dan ook nog steeds spannend.
Alles aan deze fiets is nu nog gewenning en daarmee de snelheid dus ook, 30-35km/u op gewone lange stukken, ongeveer net zo hard als met de quest, dus ook in dezelfde setting, woon-werkverkeer.
De hoge positie is wel super gaaf. Je wordt gewoon beter gezien, dat scheelt weer een hoop discussie bij ieder stoplicht. En je wordt gezien als een normale fietser, ondanks ik de meeste electo-rijders achter me laat in het buiten gebied.
Die ketting langs het voorwiel blijft nog wel spannend in scherpe bochten.
Leuk nu het open tweewieler seizoen weer is begonnen.
Deze nieuwe ervaringen maakt het ligfietsen steeds leuker iedere dag.