09-Apr-2025, 10:51 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Apr-2025, 10:53 AM door 365cycle.)
(04-Apr-2025, 07:33 PM)Willeke_IGKT schreef: En die straten waar er een smalle auto rijbaan is tussen twee brede fietsstroken zie je de auto's alleen op het grijze asfalt als er aan beide zijden fietsers zijn, en dan nog proberen ze vaak de fietsers van hun strook af te drukken.Daar had ik gisteren nog een kleine schreeuwsessie over met een automobilist in een enorme SUV: Ik reed 45-50 km/h op een fietsstrook (zone max 50 km/h). Er kwam een tegenligger (wielrenner) aan op de fietsstrook aan de andere kant. De automobilist vond het wel verantwoord om mij in te gaan halen en maakte aanstalten om tussen twee beide 40+ rijdende fietsers door over het smalle zwarte gedeelte te gaan inhalen. Ik zag zijn stuurbeweging ruim op tijd aankomen en bewoog dus een klein stukje naar links, waardoor het al niet meer paste en hij gas los moest laten.
Ik snap dat soort gedrag echt niet. Behalve dat het levensgevaarlijk en verboden is (want boven de maximumsnelheid) was het ook gewoon echt niet nuttig.
In de 2 kilometer lange 60-zone die volgde lukte het hem niet eens om weer dichtbij me te komen (tegenliggers en ik reed erg dicht tegen de 60). Hij moest me volgen rechtsaf een rustige straat in om al rijdend een discussie aan te knopen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.