14-Apr-2025, 03:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Apr-2025, 03:59 PM door Snoek043.)
Als iemand een speech komt geven waaruit blijkt dat alle schuld ligt bij het motorverkeer, lach ik vierkant uit. Als automobilist kan ik het ook gewoon omdraaien, ben je niet bekend met verkeersregels (of heb je er lak aan) blijf alstublieft thuis. Ik ga speciaal voor jou eens een dashcam kopen (ben ik al lang van plan) en zal op youtube een playlist maken. Ik zal ook nog een keer vragen achter de videobeelden van een maat van me, die uploadde vroeger wekelijks fratsen van fietsers en voetgangers. Zeker omdat ik mezelf vaker betrap op het onverantwoorde gedrag van de zwakke weggebruiker en schrik heb dat er vroeg of laat een situatie zal zijn waarin ik blij zal zijn dat ik zo'n ding heb. Er is een reden waarom ze in Rusland allemaal met zo'n ding rondrijden. Daar gooien zwakke weggebruikers zich letterlijk op je motorkap om je te financieel te pluimen.
Ondanks ik in mijn wagen mezelf erg druk kan maken in andere autobestuurders, moet je echt niet zo kortzichtig oordelen. Als je het verschil niet kent tussen groen en rood, blijf lekker thuis. Deze ochtend nog een voetganger die overstak door het rode licht wanneer het groen werd voor de wagen voor me. Het onverwachte is dat ook anticiperen op overstekende voetgangers wanneer het rood is voor hen? Dus als het groen wordt in de toekomst moet ik altijd nog een seconde of tien wachten, want mogelijks komt er een zwakke weggebruiker de baan oversteken die niet nog goed wakker is. In een rechtbank ben je kansloos, laat ik je dat vertellen. Op zulke momenten zal ik blij zijn dat er een getuige is die alles heeft zien gebeuren. Even nadien een fietser die voor me plots linksaf ging, de schuld ligt hier duidelijk bij mij omdat ik een EV bestuur en die hoor je natuurlijk niet. Wist de fietser veel dat er een auto achter haar reed, omkijken is teveel gevraagd natuurlijk. Laat haar maar lekker naar haar favorieite playlist luisteren en afslaan zonder richting aan te geven, dat is veel belangrijker.
En motorbestuurders, dat soort idioten steken mij vaak voorbij (niet op snelwegen maar gewoon op willekeurige wegen waar je niet mag inhalen), rijden over verdrijvingsvakken en steken dan jan en alleman voorbij om toch maar als eerste aan het verkeerslicht te staan. Kwam er laatste zo'n malloot naast me staan aan het rode licht (hij deels op het vak van de tegenliggers), kon weer mooi achter me invoegen. Het instant koppel had ie duidelijk onderschat van mijn EV. Nergens ter wered zijn er zulk associale idioten als motorrijders en brommers (voornamelijk doelend op het inhalen van ander motorverkeer). Dat er minder ongelukken mee gebeuren, heeft wellicht ook te maken met het feit dat er veel minder zijn in aantal.
Maar zeggen omdat je geen rijbewijs hebt, je lekker je gang mag gaan is gewoon de wereld op zijn kop. Je zei dan zelf onlangs nog als beide partijen opletten, er weinig kan gebeuren. Om de één of andere reden komt het er dan toch weer op neer dat je als autobestuurder ogen op je rug moet hebben, en dat vind ik persoonlijk gewoon héél erg kortzichtig. Ik fiets minder dan jou, maar ik ben wel nog tot rede vatbaar.
Ondanks ik in mijn wagen mezelf erg druk kan maken in andere autobestuurders, moet je echt niet zo kortzichtig oordelen. Als je het verschil niet kent tussen groen en rood, blijf lekker thuis. Deze ochtend nog een voetganger die overstak door het rode licht wanneer het groen werd voor de wagen voor me. Het onverwachte is dat ook anticiperen op overstekende voetgangers wanneer het rood is voor hen? Dus als het groen wordt in de toekomst moet ik altijd nog een seconde of tien wachten, want mogelijks komt er een zwakke weggebruiker de baan oversteken die niet nog goed wakker is. In een rechtbank ben je kansloos, laat ik je dat vertellen. Op zulke momenten zal ik blij zijn dat er een getuige is die alles heeft zien gebeuren. Even nadien een fietser die voor me plots linksaf ging, de schuld ligt hier duidelijk bij mij omdat ik een EV bestuur en die hoor je natuurlijk niet. Wist de fietser veel dat er een auto achter haar reed, omkijken is teveel gevraagd natuurlijk. Laat haar maar lekker naar haar favorieite playlist luisteren en afslaan zonder richting aan te geven, dat is veel belangrijker.
En motorbestuurders, dat soort idioten steken mij vaak voorbij (niet op snelwegen maar gewoon op willekeurige wegen waar je niet mag inhalen), rijden over verdrijvingsvakken en steken dan jan en alleman voorbij om toch maar als eerste aan het verkeerslicht te staan. Kwam er laatste zo'n malloot naast me staan aan het rode licht (hij deels op het vak van de tegenliggers), kon weer mooi achter me invoegen. Het instant koppel had ie duidelijk onderschat van mijn EV. Nergens ter wered zijn er zulk associale idioten als motorrijders en brommers (voornamelijk doelend op het inhalen van ander motorverkeer). Dat er minder ongelukken mee gebeuren, heeft wellicht ook te maken met het feit dat er veel minder zijn in aantal.
Maar zeggen omdat je geen rijbewijs hebt, je lekker je gang mag gaan is gewoon de wereld op zijn kop. Je zei dan zelf onlangs nog als beide partijen opletten, er weinig kan gebeuren. Om de één of andere reden komt het er dan toch weer op neer dat je als autobestuurder ogen op je rug moet hebben, en dat vind ik persoonlijk gewoon héél erg kortzichtig. Ik fiets minder dan jou, maar ik ben wel nog tot rede vatbaar.