27-Jan-2019, 02:18 PM
De "adapter" van Trident zou de geometrie van de trike gelijk houden. Maar dat zal uit de praktijk moeten blijken natuurlijk.
Voor velen geeft een groter achterwiel meer een esthetisch voordeel: het oogt sneller
Of het ook sneller is, daar zijn de meningen over verdeeld gezien de discussies over dit onderwerp op diverse fora en sites.
En het feit dat je achter derailleur hoger zit en dus minder vuil zou vangen is ook voor velen een reden om een achterwiel groter dan 20" te kiezen / willen.
Ik moet wel eerlijk dat ik nog nauwelijks last gehad heb van vuil in m'n achter derailleur, alleen een keer toen ik moest uitwijken in een berm met hoog gras. Maar daar had een ook een 28 inch achterwiel niks aan veranderd.
Voor velen geeft een groter achterwiel meer een esthetisch voordeel: het oogt sneller
Of het ook sneller is, daar zijn de meningen over verdeeld gezien de discussies over dit onderwerp op diverse fora en sites.
En het feit dat je achter derailleur hoger zit en dus minder vuil zou vangen is ook voor velen een reden om een achterwiel groter dan 20" te kiezen / willen.
Ik moet wel eerlijk dat ik nog nauwelijks last gehad heb van vuil in m'n achter derailleur, alleen een keer toen ik moest uitwijken in een berm met hoog gras. Maar daar had een ook een 28 inch achterwiel niks aan veranderd.
Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20