, 12:46 PM
(23-Apr-2025, 12:53 PM)Snoek043 schreef: De stoel van de M5 staat zover als het kan naar voren, al ligt ie eigenlijk net iets te plat naar mijn zin, maar het grootste probleem is de stuurpen die maakt dat het stuur volledig in mijn gezichtsveld zit.
Is er ook al iets uit de stoel gezaagd? Bij mij 8cm.
Te plat kan opgelost worden met van die opvul-dingen onder de achterkant van de zitting. Die heeft Bram wel. Kun je in juni ook checken.
Ik vond de plattere stuurpen echter helemaal niet fijn. Het stuurde beslist niet prettig. Uitproberen is mijn advies dus.
Bram wist (voordat hij mij gezien had en dus op basis van lichaamsmaten) voor 99% zeker dat de 120 graden versie het beste zou zijn voor mij. Ik weet niet welke ik nu heb, er zijn nog 3 versies: 127, 134 en 145 graden. Ik denk dat ik de volgende heb: 127 graden.
Volgens mij is het op basis van lichaamslengte. Hoe langer je bent, hoe hoger het stuur moet. Dus een steilere/grotere hoek.
Met mijn 1.76m dacht Bram natuurlijk de platste/kleinste hoek. Ik heb echter verhoudingsgewijs een langere rug.
Als je iets rechterop zou gaan zitten, dan is misschien het probleem van het stuur in het gezichtsveld al opgelost.
Vooral omdat je zelf ook aangeeft dat de stoel net te plat ligt naar jouw zin.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282