, 11:56 AM
(26-Apr-2025, 11:39 PM)Martin van Mourik schreef: Ik heb daar een paar kilometer met een grote grommende traktor achter met gereden, zo ver naar het midden toe dat hij me niet durfde inhalen. Ik had geen zin om de berm in te duiken om hem er langs te laten. Misschien doe ik dat een volgende keer toch maar wel, minuten lang met zo'n grommend gevaarte in je nek is toch ook geen pretje.
Dat mensen vragen of ik hulp nodig heb, herken ik ook.
Ik zag zojuist in de Volkskrant dat de proef met verloren portemonnees is gedaan. Deze proef in het verleden ook al uitgevoerd en ook overal ter wereld. En wat blijkt: mensen zijn veel aardiger dan we eigenlijk denken.
In de portemonnee zat telkens: 15 euro, visitekaartjes, een huissleutel en een handgeschreven boodschappenlijstje om het persoonlijker te maken. Soms werd er al gebeld, als ze 50m van de plek waren verwijderd waar ze de portemonnee waren 'verloren'.
Als ik in het buitengebied rijd, dan ga ik op een erg smal weggetje wel vaak aan de kant. Deze mensen zijn tenslotte aan het werk en als ik voor de lol aan het fietsen ben, dan heb ik wel tijd om aan de kant te gaan.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282