(6 uren geleden)365cycle schreef: Leuk verhaalZonder water 130 km op een open ligger in de volle zon, daar zou ik denk ik gewoon niet aan beginnen
Haha ja, rationeel was het niet – maar ik dacht: hoe erg kan het zijn? Nou... ergens tussen ‘droge rozijn op wielen’ en ‘levende grillworst’. ? Volgende keer neem ik water mee... of een camelbag... of gewoon gezond verstand.
Opvallend was wel dat we af en toe bijna frontaal botsten met nietsvermoedende tegenliggers – doorgaans wat oudere fietsers – die het jaagpad beschouwden als hun persoonlijke slalomparcours. De TT-rijder had geen bel op z’n fiets (daar is blijkbaar geen plaats voor op een aero-frame van enkele duizenden euro’s), dus hij probeerde hen meestal met een fluitje te waarschuwen.
Helaas had dat vaak weinig effect. Ik greep dan maar naar mijn bel, in de hoop dat het geluid wél tot hen doordrong. Het had bovendien een onvoorzien voordeel: telkens hij even vaart verloor door zo’n obstakel, kon ik stiekem een paar meter dicht rijden. Elk nadeel heeft z’n voordeel, zullen we maar zeggen