5 uren geleden
Bij mijn houten fiets heb ik het ook gewoon met de gatenboor ( gatenzaag) gedaan. Maar die is op die plek maar in 1 richting gekromd. Bij mij zit er dan wel een buis achter, die ik met een dikke epoxy fillet, zo iets als kitrand maar dan met epoxy, heb vastgeplakt. De buis is ook de trapasbuis, en die stop ik dan dicht als het echt koud wordt. Verder heb ik net als Rene er zo'n bochtje op gemaakt, anders blaast ie op je onderbuik. Ook niet prettig als het echt koud wordt. Vanaf zo'n 25 km/h komt er echt een duidelijk voelbare luchtstroom uit. Je kan ook voelen waar die heen gaat, tot ie een eindje onder het deksel verwaaid met de binnenkomende lucht, via het boven gat.
Of alleen een gat zonder buis erachter werkt weet ik niet. Ik denk dat die luchtroom beperkt blijft tot het vooronder. Maar wat lucht langs je benen is ook prettig.
Bij de Milan wil ik ook wel iets, maar dat komt er niet snel van. Het lastige is dat je zijdelings en hoog-laag andere vormen hebt. Het is best een gecompliceerde vorm. Bedenk zojuist dat je misschien ook een afdrukje van het betreffende stukje neus zou kunnen maken, en daar dan tegenaan je inlaat toeter maken. Dan is ie wel precies pas. Of 3d scannen misschien?
Of alleen een gat zonder buis erachter werkt weet ik niet. Ik denk dat die luchtroom beperkt blijft tot het vooronder. Maar wat lucht langs je benen is ook prettig.
Bij de Milan wil ik ook wel iets, maar dat komt er niet snel van. Het lastige is dat je zijdelings en hoog-laag andere vormen hebt. Het is best een gecompliceerde vorm. Bedenk zojuist dat je misschien ook een afdrukje van het betreffende stukje neus zou kunnen maken, en daar dan tegenaan je inlaat toeter maken. Dan is ie wel precies pas. Of 3d scannen misschien?