(, 11:39 AM)Jeroen S schreef: Als mensen blind de marketing achterna hollen en iemand die bijvoorbeeld voor ingenieur gestudeerd heeft en al zo'n 20 jaar fietsen bouwt heeft ie misschien een beetje meer verstand van wat er kapot kan. "Deze hefboom voor maximaal wiebelen en tevens frame slopen moet een bagagedrager voorstellen."
Een Tubes Fly kost de helft en weegt ongeveer 1/3.
Ah, de ingenieur die fietsrames bouwt is niet enthousiast over de Aeroe Spider Rack? Ojee, wat een ramp. Want als iemand die buisjes aan elkaar last voor een living iets zegt, dan moeten we daar natuurlijk zonder vragen in mee. De man bouwt frames – hulde, applaus, medaille – maar dat maakt zijn mening over fietsracks niet automatisch heilig schrift. Geen uitleg, geen testrapport, geen steekhoudende kritiek... dus tsja, dan heeft z’n mening ongeveer dezelfde impact als een confettikanon in een orkaan.
Laten we eerlijk zijn: élk fietsframe kan breken – carbon, staal, titanium, met of zonder rack, met of zonder regenboog-eenhoornstickers. Dat zegt dus echt niks. Het Aeroe-rack dat ik heb, wordt door anderen door de blubber gesleurd en over bergpassen geragd. Wat doe ik ermee? Ik rijd ermee over perfect vlak asfalt. En binnenkort hang ik 'm op m’n MTB – want waarom niet, het ding kan duidelijk tegen een stootje.
@Melle z En dan het pièce de résistance: blijkbaar is het een “drogreden” om een product goed te vinden omdat veel mensen er tevreden over zijn. Serieus? Dus als iets populair én bekroond is – awards, lofzangen, testwinnaars – dan moeten we dat wantrouwen? Sorry, maar als meerdere gerenommeerde platforms het ding de hemel in prijzen en jij staat in je eentje met je zure ingenieursblikje te zwaaien… misschien, héél misschien, is het dan tijd om gewoon even... stil te zijn?
Erkenning door de industrie:
Aeroe's Spider Rear Rack werd onlangs uitgeroepen tot finalist voor de "Best Bike Accessory in the World" op de prestigieuze EuroBike Awards in Duitsland. Dit getuigt van de brede erkenning van de innovatie en kwaliteit van het product binnen de fietsindustrie.
En dan dat eeuwige gezeur over de prijs in reviews. Alsof alles gratis moet zijn. Dat is net als mensen die velomobielen “te duur” vinden. Vergeleken met een profrenfiets is zo’n ding spotgoedkoop – en je gaat er nog harder mee ook. Maar goed, blijven we liever klagen dan vergelijken met gezond verstand.
(, 11:42 AM)365cycle schreef:(, 10:19 AM)Snoek043 schreef: Maar als 98% van de mensen laaiend enthousiast is, dan hebben we het niet meer over smaak, maar gewoon over feiten.Klopt, maar dan wel over het feit dat 98% van de mensen enthousiast is, niet over het feit dat het ook daadwerkelijk een goed product is.
Mensen doen en kopen zo ontzettend veel dat eigenlijk gewoon bagger slecht voor ze is...
Als de fietsindustrie enthousiast is, spreken we niet meer over bagger. Ik kijk ook wel regelmatig op racefietsblog.nl waar men dingen test. Als meerdere platformen, in dit geval Road cc, Bikeperfect, Bikepacking.com, Gearjunkie e.a. positief zijn, dan is het gewoon een goed ding.