8 uren geleden
Ik zag vanmorgen toen ik de deur uit stapte wat glinsteren tussen de aarde onder mijn raam aan de straatkant, daar waar als alles goed gaat de komende tijd vers gezaaide veldbloemen op zullen gaan komen, en ik dacht: wat is er nou weer voor plastic troep aan komen waaien bij mijn voordeur? Het bleken het boutje en het bijpassende inbusdopmoertje van mijn koplamp te zijn. Ik ben blij dat ik deze dus toch niet ben kwijt geraakt. Ik vond het al zo raar dat ik tijdens het fietsen niet gemerkt had dat mijn koplamp aan een draadje bungelde. De boel moet losgeschoten zijn op het moment dat ik mijn fiets het stoepje voor mijn voordeur op tilde. Ik zet mijn fiets doorgaans eerst dwars tussen mezelf en de voordeur in, zodat deze niet omvalt terwijl ik mijn sleutels te voorschijn haal en de deur open. Op dat moment moeten bout en moer er af gevallen zijn, ze lagen vlak naast elkaar.
Ik kwam de dag na de terugreis er achter dat ik nogmaals de moer aan de bout van mijn kettingrol onderweg kwijt geraakt ben. Het was me het laatste uur opgevallen dat de aandrijving wat meer bijgeluiden was gaan maken. De bout waar de kettingrol op zit hing er schuin bij en zat nog maar aan een kant door de framebuis heen. De ketting liep naast de kettingrol.
Na de vorige keer dat ik twee tegen elkaar aan gedraaide moeren die die bout op zijn plek moesten houden onderweg kwijt was geraakt had ik een passende oude nogal roestige moer gevonden en er op gedraaid. Die liep zo stroef dat ik dacht dat die niet los zou trillen, maar dat is dus na verloop van tijd wel gebeurd. Ik heb nu eindelijk een passende roesvrij stalen borgmoer gehaald en er op gezet. Hopelijk blijft het hiermee zitten.
Ik kwam de dag na de terugreis er achter dat ik nogmaals de moer aan de bout van mijn kettingrol onderweg kwijt geraakt ben. Het was me het laatste uur opgevallen dat de aandrijving wat meer bijgeluiden was gaan maken. De bout waar de kettingrol op zit hing er schuin bij en zat nog maar aan een kant door de framebuis heen. De ketting liep naast de kettingrol.
Na de vorige keer dat ik twee tegen elkaar aan gedraaide moeren die die bout op zijn plek moesten houden onderweg kwijt was geraakt had ik een passende oude nogal roestige moer gevonden en er op gedraaid. Die liep zo stroef dat ik dacht dat die niet los zou trillen, maar dat is dus na verloop van tijd wel gebeurd. Ik heb nu eindelijk een passende roesvrij stalen borgmoer gehaald en er op gezet. Hopelijk blijft het hiermee zitten.