01-Feb-2019, 06:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Feb-2019, 06:34 PM door Victorrinia.)
Reed een keer met de Quest op Terschelling.
Koos méde voor de weg omdat het fietspad (hobbel-tegelpad) om de paar honderd meter van de weg wordt weggeleid vanwege een zijweg en dus geen voorrang voor de fietsers.
Vanwege een verbouwing van de berm tussen auto-wegdeel en fietspad staan overal van die rood/witte schilden en borden "30 km/uur".
Ik dus daar op de weg gaan rijden en aangehouden door de lokale veldwachter.
Ik moest maar weer op het fietspad gaan rijden omdat het te gevaarlijk zou zijn tussen de auto's. (die daar dus maar 30 km/uur mogen)
Men dus weer op het fietspad gaan rijden......tot het volgende kruispunt. Geen veldwachters meer gezien.
De volgende dag wilde ik een schelpen-duin-fietspad oprijden toen ik werd aangehouden door de boswachter (op een -niet-electrische-scooter) die me van het fietspad AF wilde omdat ik TE SNEL zou rijden en daarmee een gevaar zou zijn voor de enkele fietser die er op dat moment zou rijden. Na enige uitleg over het verschil tussen haalbare en te rijden snelheid, én de belofte dat ik de zeldzame andere fietsers niet in een stofwolk zal achterlaten, mocht ik verder rijden.
Koos méde voor de weg omdat het fietspad (hobbel-tegelpad) om de paar honderd meter van de weg wordt weggeleid vanwege een zijweg en dus geen voorrang voor de fietsers.
Vanwege een verbouwing van de berm tussen auto-wegdeel en fietspad staan overal van die rood/witte schilden en borden "30 km/uur".
Ik dus daar op de weg gaan rijden en aangehouden door de lokale veldwachter.
Ik moest maar weer op het fietspad gaan rijden omdat het te gevaarlijk zou zijn tussen de auto's. (die daar dus maar 30 km/uur mogen)
Men dus weer op het fietspad gaan rijden......tot het volgende kruispunt. Geen veldwachters meer gezien.
De volgende dag wilde ik een schelpen-duin-fietspad oprijden toen ik werd aangehouden door de boswachter (op een -niet-electrische-scooter) die me van het fietspad AF wilde omdat ik TE SNEL zou rijden en daarmee een gevaar zou zijn voor de enkele fietser die er op dat moment zou rijden. Na enige uitleg over het verschil tussen haalbare en te rijden snelheid, én de belofte dat ik de zeldzame andere fietsers niet in een stofwolk zal achterlaten, mocht ik verder rijden.