3 uren geleden
(4 uren geleden)Snoek043 schreef: Op mijn M5 is het toch echt wel volledige focus op het fietsen zelf, net als op mijn lowracer. Alleen al recht blijven aan lage snelheden is met die M5 niet altijd even makkelijk. Snel even je drinkenbus nemen of iets eten is echt niet hetzelfde als in een velomobiel. Bij beide fietsen loopt de ketting vlak naast het voorwiel (kan je omleiden maar wil ik niet). In de Snoek val je ten eerste al nooit om, het is gewoon comfortabeler rijden/anticiperen. Het ding ligt als een blok op de weg en weersomstandigheden hadden over het algemeen weinig of geen invloed op het rijgedrag van de fiets. Om nog maar te zwijgen van bagageplek. Langere afstanden rijd je bijna per ongeluk.Ik heb geen CHR gehad, maar wel een M-Racer, een lowracer en diverse andere open liggers. Zodra er een beetje snelheid in de M-Racer zat had ik er totaal geen problemen mee qua stabiliteit, ik bracht er gewoon m'n vierjarige mee naar school en kon hem dan ook prima duwen met één hand (@ 15 km/h ofzo).
Ik gok dat het verschil te maken heeft met onze verschillende lichaamsbouw, en anders misschien oefening baart kunst?
(4 uren geleden)Snoek043 schreef: Op mijn M5 met driespaaksvelgen (die er overigens op blijven) had ik tijdens de eerste rit een paar keer de schrik te pakken met wind van opzij, die me soms tot wel een meter opzij blies. Als je +200 watt trapt en je rijdt net geen 30 km/u met forse tegenwind, kan je dit moeilijk aangenaam vinden. Dit zijn geen uitzonderlijke omstandigheden, naast het water staat er altijd wel wind. Dat ik meer mijn plezier vind om aan te pikken achter snelle elektrische fietsen of sterke wielrenners, zorgt voor een welgekome afwisseling. Jammer dat ik die TT rijder laatst niet om z'n persoonlijke gegevens vroeg, dan had ik een goede trainingspartner.Ik had met driespaaksvelgen (reed op 28" HED3 met de M-Racer) niet meer last van zijwind dan met de deep carbons (60 voor, 80 achter). Bij 200W maak ik me overigens nog niet heel druk, ook dat is heel persoonlijk. Als het tempo inzakt weet ik vaak wel wat de oorzaak is, toen ik in Zeeland reed en in de Milan maar 35 km/h haalde dacht ik vooral "dan waait het waarschijnlijk harder dan ik denk". Het bleek windkracht 8 vol op de neus te zijn

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.