8 uren geleden
Een van de lastige dingen op een Ligfiets met zo'n beperkte wieluitslag vind ik dat je met vaart wel wat kunt oplossen, maar bijvoorbeeld wegrijden bij een verkeerslicht, de straat over en dan een haakse bocht, dan kun je die snelheid gewoon niet opbouwen, in die 10 meter. Zeker als er tegelijk ook nog andere fietsers rijden.
In de stad kan een ligfiets best werken. Ik heb ene jaar of 5 dwars door Utrecht gereden, van Nieuwegein naar Overvecht. De lowracer was sneller op de lange rechte stukken langs het kanaal, maar verloor tijd in het geslinger daarna. De Lowracer of de 20-20 waren ongeveer even snel, alleen sneller op het andere deel van de route. Effe de vuilniswagen voorbij steken was bijvoorbeeld erg lastig met de lowracer, omdat ik dan soms gedwongen midden op de baan voor de tegenliggers kwam, en dan niet verder naar rechts kon sturen. Met de 20-20 kon ik er veel krapper omheen.
Een compacte lichte ligfiets vind ik ideaal in de stad. Bijvoorbeeld zo'n 20-20 of de Kingcycle die ik nu heb. Mij hoge eigenbouw ligger doet het ook wel, maar is me net een tikje te hoog om de voeten helemaal betrouwbaar aan de de grond te krijgen.
In de stad kan een ligfiets best werken. Ik heb ene jaar of 5 dwars door Utrecht gereden, van Nieuwegein naar Overvecht. De lowracer was sneller op de lange rechte stukken langs het kanaal, maar verloor tijd in het geslinger daarna. De Lowracer of de 20-20 waren ongeveer even snel, alleen sneller op het andere deel van de route. Effe de vuilniswagen voorbij steken was bijvoorbeeld erg lastig met de lowracer, omdat ik dan soms gedwongen midden op de baan voor de tegenliggers kwam, en dan niet verder naar rechts kon sturen. Met de 20-20 kon ik er veel krapper omheen.
Een compacte lichte ligfiets vind ik ideaal in de stad. Bijvoorbeeld zo'n 20-20 of de Kingcycle die ik nu heb. Mij hoge eigenbouw ligger doet het ook wel, maar is me net een tikje te hoog om de voeten helemaal betrouwbaar aan de de grond te krijgen.