, 04:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 04:54 PM door renevoorburg.)
(, 04:42 PM)Wim -de roetsende schreef:(, 03:20 PM)renevoorburg schreef: Ik weet niet of anderen ook wat aan het ontwerp hebben, want bij mij waren de metalen plaatjes onderaan op het zitje nogal asymmetrisch gemonteerd. Ik heb de montage daarvan dus zelf aangepast.
Dat had ik bij de DF ook gedaan, totdat ik ontdekte dat de gaten scheef geboord waren omdat de gaten door de body niet symmetrisch geboord waren.
Bij ICB boren ze bij de DF de gaten door de wielkasten en die belanden dus niet altijd op dezelfde positie in de zijflens van het stoeltje.
Toen ik de gaten netjes symmetrisch had geboord in het zitje, stond daarna mijn zitje scheef.
Bij het nieuwe zitje (de XL-versie) heeft Peter, want toen was ik bij ICB, even met een boor de juiste positie op de flens 'afgetekend' via de gaten die al in de body aanwezig zijn. Daarna het zitje eruit en de gaten erin geboord.
Toen ik de Tuna ophaalde bij ICB , vroeg ik aan Peter of de asymmetrie van de DFXL in de Tuna opgelost is. Ik kreeg daar toen niet een heel duidelijk antwoord op.
Bij de asymmetrische bevestinging van de klemmen op het stoeltje zat 'ie scheef in mijn Tuna. Toen ik ze min of meer symmetrisch monteerde was de plaatsing wel (min of meer) recht. Misschien was mijn stoeltje wel pas voor een DFXL maar niet voor een rechtere (?) Tuna? Vraag is hier natuurlijk ook of de haken op de wielkasten symmetrisch geplaatst zijn.
Anyway, mijn zitje past nu goed én schiet ook niet meer zo makkelijk los bij laden of lossen.