7 uren geleden
(7 uren geleden)Martin van Mourik schreef: Als ik het goed begrijp dan moet je de snelspanner of steekas uit je achterwiel halen om je fiets in zo'n apparaat te plaatsen.Nee, dat hoeft niet, maar je moet wel een snelspanner hebben die in de gaten van de turbotrainer past. Met een beetje mazzel krijg je een originele Tacx snelspanner bij een turbotrainer. Zo niet, dan moet je er voor een tientje een kopen of een andere passende vinden. Ik heb permanent een Tacx snelspanner in sommige fietsen; niet de lichtste, maar ik zo hoef ik niet elke keer te wisselen en die paar gram extra merk ik toch niet.
(7 uren geleden)Martin van Mourik schreef: fietsen en niet van je plaats komen, het lijkt me nog erger dan rondjes draaien op een baan of parcours.Dat is het inderdaad, maar daar heb ik die dingen dan ook niet voor. Wat wel handig is, is dat je de afstelling van je derailleurs makkelijk dynamisch kunt testen door even te 'fietsen'.
(7 uren geleden)Martin van Mourik schreef: Er zijn klaarblijkelijk genoeg mensen die zo'n ding vol verwachting aanschaffen om dan tot de conclusie te komen dat het niet bevalt.Vooral tijdens covid lockdowns zijn die dingen blijkbaar massaal verkocht. Wat denk ik ook een rol speelt in het grote aanbod/ lage prijzen, is dat die elektronische dingen van 10-15 jaar oud niet compatible zijn met Zwift e.d., of dat de electronica inmiddels de geest gegeven heeft, wat ze voor het oorspronkelijke doel onbruikbaar maakt.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane