, 12:00 AM
Toch is een EQS 450 nog steeds een belachelijk zware auto.
Een maximum van 1800 kg rijklaar leeggewicht voor electrische auto's zou een prima uitdaging zijn.
Dat het prima kan heeft BMW al lang en breed bewezen - 1245 kg met een 42 kWh accu.
Als je die auto meer accucapaciteit zou geven hoeft hij niet eens zo heel veel zwaarder te worden.
Destijds zaten we nog op ~150Wh/kg (de accu van zo'n BMW is dik 270 kg); tegenwoordig wordt > 200Wh/kg gewoon gehaald mits het totaalpakket niet te groot moet zijn, zeker met 800V techniek.
Een maximum van 1800 kg rijklaar leeggewicht voor electrische auto's zou een prima uitdaging zijn.
Dat het prima kan heeft BMW al lang en breed bewezen - 1245 kg met een 42 kWh accu.
Als je die auto meer accucapaciteit zou geven hoeft hij niet eens zo heel veel zwaarder te worden.
Destijds zaten we nog op ~150Wh/kg (de accu van zo'n BMW is dik 270 kg); tegenwoordig wordt > 200Wh/kg gewoon gehaald mits het totaalpakket niet te groot moet zijn, zeker met 800V techniek.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.