, 08:19 AM
(, 12:00 AM)365cycle schreef: Toch is een EQS 450 nog steeds een belachelijk zware auto.
Een maximum van 1800 kg rijklaar leeggewicht voor electrische auto's zou een prima uitdaging zijn.
Zeker, maar tegelijkertijd is een Mercedes EQS 450 'maar' 500 kg (25%) zwaarder dan een Mercedes 450 SEL uit de jaren 70, terwijl hetzelfde BMW ook een M8 maakt die eventjes 1100 kg ofwel ruim 150% zwaarder is dan een Lotus Elise. Jazeker, we lijden zwaar aan autobesitas, maar electrische auto's zijn zeker niet de hoofdschuldige, en ook BMW doet regelmatig meer dan een zeer stevige duit in het verkeerde zakje.
Dus, prima die 1800 kg voor electrische bakken. Maar dan ook ~1200 kg voor benzinekarretjes (of allemaal verplicht naar LPG?), en diesel voor personenwagens hadden we echt al in de vorige eeuw moeten verbieden. Maar dat heeft allemaal bijster weinig met wegslijtage van doen.
(, 07:42 AM)Bart Verbeek schreef:(, 06:15 AM)Fietsbennie schreef: Weegt een volle elektrische auto nu ook zwaarder dan eentje die je op moet laden?
De massa neemt inderdaad met ongeveer 0,4 mg toe.
Dank!
Ik had willen antwoorden 'ja, maar insignificant' maar die 0,4 mg is toch wel een paar orden van grootte meer dan ik had verwacht.
Soms is zelfs C*C kleiner dan je denkt...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'