02-Jun-2025, 07:34 PM
(02-Jun-2025, 06:42 PM)Roepers schreef:(02-Jun-2025, 02:20 PM)Hoekie schreef:(01-Jun-2025, 01:45 PM)Wim -de roetsende schreef: ..
Blijkbaar heeft de bouwer (in dit geval Jan Wijnen)
..
Naar wat ik inmiddels gelezen heb, er is de laatste maand aardig wat naar buiten gekomen, zou het eerder zijn omdat Jan Wijnen niet de bouwer is, maar een onkundige/ongemotiveerde medewerker in montage en QC. Onder aan de streep is hij natuurlijk wel 'de bouwer'.
Bedankt voor de herinnering. Een slecht lopende rem is inderdaad altijd reden voor onderzoek.
Het lijkt mij helemaal niet gemakkelijk om als Nederlander een nichebedrijf als Velomobileworld in Roemenië te leiden. Je blijft een buitenstaander voor Roemenen en het is heel moeilijk om mensen te vinden die warm lopen voor velomobielen. Ik denk dat de afname in Roemenië zelf heel klein is.
Schiet maar op wat ik hier poneer. Het komt enkel voort uit mijn voorstellingsvermogen. Misschien zijn er ook Roemenen die net zulke fanatieke velomobilisten zijn als bepaalde Nederlanders en Duitsers (Fransen, Zweden, Finnen en Zwitsers)
Groet,
Marco
Waarom zou dat moeilijker zijn in Roemenië dan elders in de wereld? Begeleiding, goede instructies en regelmatig ook controle om de mensen op fouten te wijzen zou voldoende moeten zijn .
Personeel tevreden houden met een net loon, wellicht een extra beloning periodiek als ze dr werk goed doen. Dan hou je de goede mensen gemotiveerd en tevreden. Hoe het met de lonen daar -bij VMworld- zit weet ik niet, maar voor een hoger salaris zijn mensen gemotiveerd om zich en beter in te zetten en om dr baan te behouden. Ook als dat niet per se het werk is waar je plezier in hebt.