02-Jun-2025, 09:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jun-2025, 09:16 PM door ZoefZoef.)
(02-Jun-2025, 08:30 PM)Dharm2004 schreef: Jij heb vaak geluk of niet? Ik ga het ook (denk ik) zo spelen, dus telefoon leeg/geen pas en waarschuwing en geen boete..., hmmmm oeps ik heb nl niet de juiste kleur denk ik, dus direct een boete. Ik fiets wel en neem geen risico. Niet mijn gekleurde naam te grabbel gooien,... ik bedoel bleken.Ah, ja natuurlijk. Daar is ie weer, de beruchte -kaart. Die kaart trekken is even makkelijk als een treinkaartje kopen. Zodra je die trekt tegen een conducteur verdien je een boete.
Mijn ervaring is dat ze dat niet zo snel bekeuren als je wel gewoon een kaartje hebt voor jezelf en de conducteur gewoon vriendenlijk te woord staat. De meeste conducteurs vinden het wel allemaal best als je gewoon een vervoersbewijs voor jezelf hebt. Misschien is het gewoon mn houding, misschien kan ik goed acteren als ik zeg dat ik niet op de hoogte was dat ik voor mn fiets in de trein een kaartje moet hebben, omdat ie in de metro ook zo mee mag buiten de spits. Misschien boeit het ze eigenlijk gewoon geen reet of bekeuren ze gewoon niet graag als het ook anders kan? En dat laatste zie ik dus: ze informeren je dat je in de app een treinkaartje kan kopen, bij hen en geven je dan de keuze. Of ze houden het bij een waarschuwing en uitleg dat je volgende keer wel een kaartje moet halen.
Gezien mijn recente ervaringen, denk ik gewoon dat ze van hogerhand opdracht hebben gekregen nu wat meer op fietsen te controleren.
Oh, en mn accu was echt leeg. Heb je weleens en kun je heel makkelijk laten zien. Dan geeft je telefoon dus gewoon 0% aan als je 'm aan wlt zetten. Daarom mocht ik uitstappen om op het statiion een kaartje te kopen bij de kaartautomaat.