02-Jun-2025, 09:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jun-2025, 09:35 PM door ZoefZoef.)
(02-Jun-2025, 09:17 PM)Dharm2004 schreef: Grappig dat het sinds vorig jaar dit al bekend is en men het toch niet weet?
Maar goed in jouw geval, Beter ten halve gekeerd, dan ten heele gedwaald.
Het is al de nodige jaren dat je moet betalen voor een treinkaartje. Dat ligfietsen niet meer mee mogen met de trein is pas sinds een klein jaartje.
Het is de vraag hoeveel ligfietsers daarvan op de hoogte zijn. Je moet maar net op ene bericht erover stuiten of dat ergens hebben gehoord of gelezen. Hoeveel fietsers die zelden met de trein gaan, zijn op de hoogte dat je een fietskaartje moet kopen voor de trein?
Ik ben als Rotterdammer gewend dat je 's avonds gewoon met de fiets meemocht met de metro zonder extra kaartje. De link metro -> trein is niet zo groot, dus ik vind het best plausibel dat je denk dat je fiets in de avond of het weekend gewoon mee mag.
Soms zijn conducteurs gewoon net mensen. En zien die gewoon een fiets ipv een ligfiets die opeens niet meer mag

De kosten van het OV zijn een van de reden dat ik gewoon lekker fiets en de trein zo weinig mogelijk pak. Ik fiets dus gewoon als ik enkele tientallen km'ers moet afleggen en daar overstappen met de NS bij zitten.