Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen meer mee?
Ik kan het niet laten....

(03-Jun-2025, 08:56 AM)Snoek043 schreef: Het is bijna ontroerend hoe sommige mensen er een fulltime hobby van maken om zichzelf in de slachtofferrol te hijsen — op basis van huidskleur, uiteraard, want waarom zou je niet élke discussie starten met een stevige dosis zelfmedelijden? 

Precies! Zoals mensen die zich direct het slachtoffer maken van het moeten leven in een steeds asocialer wordende samenleving.....

(03-Jun-2025, 08:56 AM)Snoek043 schreef: Voor de afwisseling: kijk eens Blik op de Weg. Daar zie je het echte leed van onze tijd — mensen die de politie uitschelden alsof het een nationale sport is. Je zou zweren dat het bij het theorie-examen hoort: “Wat doe je als je wordt aangehouden? A) Papieren tonen, B) Uitleg vragen, C) Direct beginnen met schreeuwen dat het racisme is.”

Dat zie je inderdaad bij Blik op de weg (ook wel eens). Maar het is een feit dat die (anektotisch) speciaal geselecteerde fragmenten agressie jegens de politie laten zien. 

(03-Jun-2025, 08:56 AM)Snoek043 schreef: Wat ook zo heerlijk is: mensen die met volle overtuiging generaliseren op basis van “een verhaal dat ze ergens hebben gehoord van een nicht van een buurman z’n kapper”. Eén keer iets meegemaakt? Dan is het altijd zo. Want anekdotes zijn natuurlijk hét wetenschappelijk bewijs van onze tijd. Het is bijna knap hoe snel iets van “één incident” verandert in “typisch voor die groep”. De nuance ligt inmiddels onder het stof, naast het gezond verstand. Depressief makend? Nee joh. Gewoon nog een rondje stereotiepen, alsof het Happy Hour is.

Dus zijn het inderdaad de anekdotische fragmenten van Blik op de Weg die ervoor zorgen dat het altijd zo is dat mensen onfatsoenlijk reageren op de politie.
Antwoord }
Bedankt door:

Berichten in dit topic
Treinvervangend ligfietsvervoer - door Roepers - 25-Aug-2024, 05:54 PM
RE: NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen meer mee? - door datakneder - 03-Jun-2025, 09:18 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Verkeerssituaties
Datzelfde heb je hie...Lopopodium — 10:55 PM
Verkeerssituaties
Wat vinden jullie va...Jeroen S — 10:36 PM
Is het hier gezellig?
Ik ben hier onder mi...Jeroen S — 10:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
......op het Dui...datakneder — 09:37 PM
Is het hier gezellig?