03-Jun-2025, 06:42 PM
(03-Jun-2025, 03:40 PM)Hardloper schreef: Hoe zit dat eigenlijk precies met die onafhankelijke aandrijving? Drijf je wel beide het achterwiel aan? Of 1 voor en 1 achter. En als je beide achterwiel aandrijft. Is het dan een beetje zoals dat je betrapt met de viaduct afrolt ? Hoe dat technische werkt, wordt misschien te ingewikkeld. Maar hoe het praktische zit, is misschien makkelijker uit te leggen.Precies dat. De sterkste zit bij mij voorop en drijft het voorwiel aan.
M'n uk zit achterop en trapt op lagere cadans dan ik (eigenlijk zijn zijn cranks in verhouding veel langer).
Ik heb een 52T blad en een 42T geloof ik. Voorheen was de 52T om de overbrenging te verlengen, zodat 35 kruisen mogelijk was.
Ik vind 90 rpm wel prima, dus denk dat de 42T straks op het kleine voorwieltje zit. Met de dikke band rijd ik dan 36,2 km/h bij 90 rpm.
(03-Jun-2025, 04:37 PM)liggende daan schreef: vrij (voor ligfietstandems) populair volgens mij...De mijne komt waarschijnlijk ook te koop, sowieso als het velomobieltje voor de uk klaar is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.