03-Jun-2025, 09:49 PM
Ik heb veel ervaring op een vol geveerde vol carbon zelfbouwer. Toen ik eenmaal een tandem gehuurd had wist ik het wel: stijfheid is echt nodig. Dus het ontwerp was gericht op een compacte ( <3 meter) en stijve fiets. Om problemen te voorkomen is hij voor en achter geveerd met een nogal aparte voorvering. Ook is het achterwiel symmetrisch gespaakt en asymmetrisch ingebouwd.
Mijn ega en ik trappen ongeveer dezelfde cadans, dus een normale aandrijving gaat prima. We willen op hetzelfde moment schakelen. Op de lig tandem heb ik de cranks uit fase staan, dat klimt lekkerder.
Hij staat al een tijd niks te doen, eigenlijk jammer.
Wij hebben er met volle bepakking half Europa op gezien. En door zijn stijfheid kan je met 75 bergaf nog met twee vingers sturen als je dat wil. En met ruim 200 kilo gaat hij als een motorfiets de bochten door, klein tikje tegenstuur en hij rolt de bocht in.
Mijn eerste carbon fiets, qua afwerking niet perfect maar voor de rest volledig probleemloos.
Mijn ega en ik trappen ongeveer dezelfde cadans, dus een normale aandrijving gaat prima. We willen op hetzelfde moment schakelen. Op de lig tandem heb ik de cranks uit fase staan, dat klimt lekkerder.
Hij staat al een tijd niks te doen, eigenlijk jammer.
Wij hebben er met volle bepakking half Europa op gezien. En door zijn stijfheid kan je met 75 bergaf nog met twee vingers sturen als je dat wil. En met ruim 200 kilo gaat hij als een motorfiets de bochten door, klein tikje tegenstuur en hij rolt de bocht in.
Mijn eerste carbon fiets, qua afwerking niet perfect maar voor de rest volledig probleemloos.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen