04-Jun-2025, 08:57 PM
(04-Jun-2025, 08:38 PM)Bob Hagendijk schreef:(04-Jun-2025, 08:02 PM)datakneder schreef: Ik hoop niet dat je achter je eerste uitspraak staat.
Ik sta er wel achter, alleen vat jij het anders/extremer op dan ik bedoel. Daarom heb ik geprobeerd dat toe te lichten in het tweede deel van het antwoord. Het is handiger om dat als 1 geheel te lezen ipv alleen die ene zin uit verband te halen.
Ik doe echt mijn best om je te begrijpen, maar ik moet echt heel kronkelig denken om er nog enige zin in te krijgen in mijn ogen. Dat ik het niet begrijp ligt volkomen bij mij, en heeft niets met jou te maken.
De enige uitleg die voor mij enige zin heeft is:
Het is asociaal, als jij je als persoon probeert te verplaatsen in de situatie maar dan met jou aan de andere kant. Mocht je de mening hebben dat je vanuit de ander dus de situatie prima zou vinden, dan is het niet asociaal. Mocht dat niet zijn, dan is het wel asociaal.
Kort gezegd: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
Maar in je uitleg begin je dan over hoe ik het zou vinden als er een auto met een bepaalde snelheid op je af komt. Terwijl als het bovenstaande je uitgangspunt is, ik verwacht dat je zou zeggen denk je eens in hoe je het als automobilist zou vinden als er een velomobiel met een bepaalde snelheid op je af zou komen.
Ik hoop dat ik je duidelijk heb kunnen maken hoe jouw uitspraken mij verwarren. Voor mij klinkt je eerste zin als een definitie. Het voelt voor mij niet dat ik hier dingen uit hun verband haal.