(, 09:59 PM)ZoefZoef schreef:(, 09:22 PM)Coen__ schreef: Politie is meer gericht op fietsers pakken die op de rijbaan rijden dan auto's, brommers, en allerlei ander spul wat niet op het fietspad mag maar daar toch rijdt / staat te pakken.
Hoeveel keer ben je er al beboet voor?
Met de velomobiel? Twee keer staande gehouden (mijn allereerste rit al!), nog een keer aangesproken, een keer boete gekregen (onterecht, aangevochten, gewonnen). En dat is dan fietsen op de rijbaan als het mag.
Dus dat is eens per 500 km rijbaan ofzo...
Als ik echter zie hoeveel brommers en geparkeerde auto's ik tegen kom op fietspaden.... dan is de pakkans daarvoor dus aanzienlijk lager.
Maar dat is nog geeneens het probleem. Probleem is agressieve automobilisten zonder voorrangsvoertuig..
De laatste tijd worden er hier in de omgeving trouwens best wat auto's gekopt door lijnbussen (op de busbaan!), dus het lijkt dat er op andere manier toch een soort van handhaving plaatsvind.

Als automobilisten mij dat excuus geven van "niet gezien" (=niet gekeken) / "de zon stond laag" (=bewust doorgereden zonder gezien te hebben of het kon) dan zeg ik altijd dat ze dat maar bij de onbewaakte overweg moeten doen. Maar met het verdwijnen daarvan zijn die elektrische lijnbussen...
Voor met de brommer op het fietspad en auto parkeren op het fietspad; nooit, want dat doe ik niet.