, 04:43 PM
(, 01:51 PM)Willeke_IGKT schreef: Blijft er nog de W9s over. Daar heb ik weinig over gehoord maar ik zie niemand een DF of Milan XS vervangen door die fiets.Hier niet, in Duitsland wel, al stappen er meer in een W9. Daar zou ik met wat pijn en moeite denk ik ook in passen, wat weer wat zegt over dat veel mensen liever een ruimere fiets kopen.
(, 01:51 PM)Willeke_IGKT schreef: Het is makkelijk om te zeggen je past maar houdt wat ruimte over. Maar een te grote fiets rijdt niet lekker en veilig kan wegens zicht en een te hoog kantelpunt ook lastig zijn.De Quest vind ik sowieso relatief wankel. Alles wat ik daarna gereden heb was stabieler. Toch was de Quest lange tijd het enige dat beschikbaar was. De vroege "kleine" Quest was wat dat betreft zelfs de andere kant op ontworpen: de kettingtunnel was naar binnen gebouwd ipv naar buiten, onder de bodem.
Kantelt jouw B4m makkelijk?
(, 01:51 PM)Willeke_IGKT schreef: Dus is er naar mijn idee ruimte voor een kleine VM.Ja, ik denk dat ik er ook wel een paar kan verkopen. Maar kan je er ook een business case van maken?
>> Sinds Juni '23 zijn er 42 Snoek L gebouwd en 20 kleine Snoekjes. Daar zal een stuk vooruitbestellen in gezeten hebben, maar ook op dit moment staan er 4x kleine Snoekjes in bestelling en 6x Snoek L.
Dan rekenen we nog niet mee dat er ook mafketels (

(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben 16 cm korter dan jij, en het meeste verschil zit in de rug, en die gaat alleen maar korter worden met het ouder worden.Denk dat je rug langer is dan die van mijn ukkie.
(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: De B4M is vooral in de neus flink lager dan de Strada. Wel beide open voorwielen vandaar misschien de vergelijking. In de Strada zat ik tenminste 10 cm boven de bodem en kon nog steeds maar net over de rand kijken. En in elke snelle bocht was ik bang voor omkiepen.Die ruimte voor de trapas, daar zou ik als ik jou was een netje in spannen en zware spullen bewaren. Als het zwaartepunt verder naar voren ligt kiept je fiets minder snel.
In de B4M kan ik beter over de rand kijken maar heb nog steeds het gevoel dat ik rammelen zou als je fiets schud. Met best veel ruimte voor de trapas, waar je niets mee kan.
(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: De schuimkap komt zonder aanpassingen tot voor mijn ogen, zo hoog dat ik er eigenlijk niet meer kan fietsen.Maar als ik me niet vergis moest ik die bij mijn Bülk ook een beetje bijsnijden.
(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: Wordt de Waw nog steeds gemaakt en wordt die gemoderniseerd met de nieuwe ontwikkelingen in VM gebied?Katanga bouwt ze gewoon nog. Of er veel aan het ontwerp verandert weet ik niet.
(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: Het punt van dit draadje is niet om aan te geven dat de kleinere VM rijder vast wel past in de huidige modellen maar om uit te vinden of de minder lange rijders in de markt zouden zijn voor een nieuwe VM die echt op maat is.Met twee maten ga je dus eigenlijk twee modellen verkopen. Denk dat dat het ingewikkeld maakt, tenzij je het al meeneemt in het ontwerp.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.