Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleinere velomobielen?
#14
(, 01:51 PM)Willeke_IGKT schreef: Blijft er nog de W9s over. Daar heb ik weinig over gehoord maar ik zie niemand een DF of Milan XS vervangen door die fiets.
Hier niet, in Duitsland wel, al stappen er meer in een W9. Daar zou ik met wat pijn en moeite denk ik ook in passen, wat weer wat zegt over dat veel mensen liever een ruimere fiets kopen.

(, 01:51 PM)Willeke_IGKT schreef: Het is makkelijk om te zeggen je past maar houdt wat ruimte over. Maar een te grote fiets rijdt niet lekker en veilig kan wegens zicht en een te hoog kantelpunt ook lastig zijn.
De Quest vind ik sowieso relatief wankel. Alles wat ik daarna gereden heb was stabieler. Toch was de Quest lange tijd het enige dat beschikbaar was. De vroege "kleine" Quest was wat dat betreft zelfs de andere kant op ontworpen: de kettingtunnel was naar binnen gebouwd ipv naar buiten, onder de bodem.

Kantelt jouw B4m makkelijk?

(, 01:51 PM)Willeke_IGKT schreef: Dus is er naar mijn idee ruimte voor een kleine VM.
Ja, ik denk dat ik er ook wel een paar kan verkopen. Maar kan je er ook een business case van maken?
>> Sinds Juni '23 zijn er 42 Snoek L gebouwd en 20 kleine Snoekjes. Daar zal een stuk vooruitbestellen in gezeten hebben, maar ook op dit moment staan er 4x kleine Snoekjes in bestelling en 6x Snoek L.

Dan rekenen we nog niet mee dat er ook mafketels ( Wink ) zoals Arend-Jan en HT LifeStyle zijn die zichzelf in een heel klein fietsje wurmen omdat dat efficiënter is (nee, ik ben niet jaloers. Echt niet).

(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben 16 cm korter dan jij, en het meeste verschil zit in de rug, en die gaat alleen maar korter worden met het ouder worden.
Denk dat je rug langer is dan die van mijn ukkie.

(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: De B4M is vooral in de neus flink lager dan de Strada. Wel beide open voorwielen vandaar misschien de vergelijking. In de Strada zat ik tenminste 10 cm boven de bodem en kon nog steeds maar net over de rand kijken. En in elke snelle bocht was ik bang voor omkiepen.
In de B4M kan ik beter over de rand kijken maar heb nog steeds het gevoel dat ik rammelen zou als je fiets schud. Met best veel ruimte voor de trapas, waar je niets mee kan.
Die ruimte voor de trapas, daar zou ik als ik jou was een netje in spannen en zware spullen bewaren. Als het zwaartepunt verder naar voren ligt kiept je fiets minder snel.

(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: De schuimkap komt zonder aanpassingen tot voor mijn ogen, zo hoog dat ik er eigenlijk niet meer kan fietsen.
Maar als ik me niet vergis moest ik die bij mijn Bülk ook een beetje bijsnijden.

(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: Wordt de Waw nog steeds gemaakt en wordt die gemoderniseerd met de nieuwe ontwikkelingen in VM gebied?
Katanga bouwt ze gewoon nog. Of er veel aan het ontwerp verandert weet ik niet.

(, 03:50 PM)Willeke_IGKT schreef: Het punt van dit draadje is niet om aan te geven dat de kleinere VM rijder vast wel past in de huidige modellen maar om uit te vinden of de minder lange rijders in de markt zouden zijn voor een nieuwe VM die echt op maat is.
Met twee maten ga je dus eigenlijk twee modellen verkopen. Denk dat dat het ingewikkeld maakt, tenzij je het al meeneemt in het ontwerp.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Kleinere velomobielen? - door 365cycle - , 04:43 PM
RE: Kleinere velomobielen? - door Bianca F - 11 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door Boyd Maduro - 10 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door datakneder - 10 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door Bianca F - 10 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door Jeroen S - 11 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door Gideonaut - 11 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door Jeroen S - 10 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door 365cycle - 10 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door Tijanus - 10 uren geleden
RE: Kleinere velomobielen? - door ZoefZoef - 3 uren geleden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: edberg02, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
vm-en te koop
Kijk even goed of je...365cycle — 09:56 AM
vm-en te koop
Ik ben inmiddels met...TimSch — 08:59 AM
vm-en te koop
Ik heb ook wel foto'...Jeroen S — 07:47 AM
Kleinere velomobielen?
Mn eerste velomobiel...ZoefZoef — 06:10 AM
Kleinere velomobielen?
Maar goed, als ik e...Willeke_IGKT — 04:53 AM
vm-en te koop
Is een MK3, dan mo...365cycle — 11:58 PM
Kleinere velomobielen?
Het scheelt ook ho...365cycle — 11:53 PM
Kleinere velomobielen?
Hij stelde een krui...Bianca F — 11:47 PM
Kleinere velomobielen?
Als ik ooit een ve...datakneder — 11:38 PM
Kleinere velomobielen?
(...) De W9s is voo...Tijanus — 11:27 PM
Kleinere velomobielen?
Het scheelt ook hoev...Jeroen S — 11:27 PM
Kleinere velomobielen?
... en vooral omda...Boyd Maduro — 11:13 PM
Kleinere velomobielen?
op de w9s pagina van...Gideonaut — 11:01 PM
vm-en te koop
In de SL past geen 2...Jeroen S — 10:55 PM
vm-en te koop
Het is niet zozeer i...Gideonaut — 10:53 PM
Kleinere velomobielen?
Ja maar ook die SL i...Jeroen S — 10:47 PM
vm-en te koop
De Milan GT va...Arend-Jan — 10:47 PM