(22-Jun-2025, 12:46 PM)Jeroen S schreef: De bandendruk werd inderdaad gestandariseerd op 7 bar geloof ik. Steeds met dezelfde rijder, meerdere rondjes gereden etc.
Hier heb ik na enig zoeken hier nog wat hoogtepunten uit de test gevonden, stond toen ook in het ligfietsblad. https://www.ihpva.org/hparchive/pdf/hp50-2000.pdf
Er zit wel een mooie grafiek in, waarin je de lijnen van de verschillende fietsen kunt zien.
Interessant artikel, waarvoor dank!
Dat klinkt allemaal toch wel aardig als een poging tot het vergaren van zinnige empirische data 'naar eer en geweten'. Naast de grafiek vond ik vooral ook de plaatjes van Dries ('almost a midget'

Overigens onderschrijf ik het punt van Melle ook van harte: Mijn M5LR is sneller dan mijn Baron, de tailbag neemt alle redelijke twijfel overtuigend weg. Maar die Baron rijdt (ook voor mij) zoveel lekkerder...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'