10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Willeke_IGKT.)
Aanvulling, gisteren vergeten.
Voetenbulten in plaats van voetengaten.
Ik wens er aan om geen voetengaten meer te hebben maar vind het nog steeds onhandig om achteruit te gaan. Als ik zonder schuimkap rij kan ik met gesloten klep bij mijn voorwiel en dat heb ik nog best vaak nodig. Keren door achteruit rollen met een verhooging lukt eigenlijk alleen op punten zonder verkeer en kan heel veel keren steken hebben.
Ik heb heel veel keren op verkeersdrempels geschuurd en best wel vaak vastgelopen en uitgestapt of hulp gekregen (duwtje en hard trappen.) Drempels schuin aansnijden kan soms genoeg helpen maar is niet handig met ander verkeer.
Peter bij ICB heeft de fiets 8 mm omhoog gezet bij de voorwielen en sindsdien heb ik nog maar op een paar punten last.
Stickers.
Ik heb besloten om de naam stickers en overige tekst op de fiets te laten staan, mijn knoop sticker past bijna op het derailleur luikje, ik moet die nog een keer plakken, net als de sticker aan de andere zijkant op dezelfde plek.
Schade aan de lak/wrapping.
De eerste kras deed pijn, ik was tot stilstand gekomen tijdens een poging tot draaien met de neus tegen een hoge stoep of sierrand van ruw steen. Ik moest uitstappen om weg te komen en heb daarbij net onder het luchtgat de wrap iets beschadigd.
Ondertussen heb ik meer en ergere krassen op stoeprand hoogte lang de fiets. Moet ik eigenlijk iets aan doen, je kunt er de vezels zien zitten.
De onderkant, de voetenbulten zijn kaal tot op het glasvezel. Wil ik ook ooit nog iets aan doen.
Ook is de lak langs het instapgat aan de binnenkant licht beschadigd op een paar puntjes maar daar zie ik geen noodzaak tot ingrijpen.
Ik heb door het tiloog een lus gemaakt van gevlochten dun paracord. Nog niet helemaal naar mijn zin maar een grote verbetering. Ik kan nu met een hand de fiets tillen, wil hem iets groter zodat het met twee handen kan.
Voetenbulten in plaats van voetengaten.
Ik wens er aan om geen voetengaten meer te hebben maar vind het nog steeds onhandig om achteruit te gaan. Als ik zonder schuimkap rij kan ik met gesloten klep bij mijn voorwiel en dat heb ik nog best vaak nodig. Keren door achteruit rollen met een verhooging lukt eigenlijk alleen op punten zonder verkeer en kan heel veel keren steken hebben.
Ik heb heel veel keren op verkeersdrempels geschuurd en best wel vaak vastgelopen en uitgestapt of hulp gekregen (duwtje en hard trappen.) Drempels schuin aansnijden kan soms genoeg helpen maar is niet handig met ander verkeer.
Peter bij ICB heeft de fiets 8 mm omhoog gezet bij de voorwielen en sindsdien heb ik nog maar op een paar punten last.
Stickers.
Ik heb besloten om de naam stickers en overige tekst op de fiets te laten staan, mijn knoop sticker past bijna op het derailleur luikje, ik moet die nog een keer plakken, net als de sticker aan de andere zijkant op dezelfde plek.
Schade aan de lak/wrapping.
De eerste kras deed pijn, ik was tot stilstand gekomen tijdens een poging tot draaien met de neus tegen een hoge stoep of sierrand van ruw steen. Ik moest uitstappen om weg te komen en heb daarbij net onder het luchtgat de wrap iets beschadigd.
Ondertussen heb ik meer en ergere krassen op stoeprand hoogte lang de fiets. Moet ik eigenlijk iets aan doen, je kunt er de vezels zien zitten.
De onderkant, de voetenbulten zijn kaal tot op het glasvezel. Wil ik ook ooit nog iets aan doen.
Ook is de lak langs het instapgat aan de binnenkant licht beschadigd op een paar puntjes maar daar zie ik geen noodzaak tot ingrijpen.
Ik heb door het tiloog een lus gemaakt van gevlochten dun paracord. Nog niet helemaal naar mijn zin maar een grote verbetering. Ik kan nu met een hand de fiets tillen, wil hem iets groter zodat het met twee handen kan.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,