9 uren geleden
Het hangt erg van de Stad af. Sommige steden of dorpen daar rijdt je eigenlijk zo doorheen, zonder dat het ingewikkeld wordt. Ook andere routeplanners sturen je min of meer verplicht door het centrum, soms zelfs door het winkelgebied, waar je dan met een beetje mazzel door de voetgangerszone mag fietsen zeg maar. Stapvoets over de rustieke bestrating. Bij voorkeur kinderkopjes, bakstenen of andere hobbelende ellende. Wie verzint dat en waarom toch?
Ik ben zaterdag de doorfietsroute F340 nog kwijt geraakt. Dat ging vanuit Zwolle best lekker, ik was er helemaal blij mee, zelfs weinig vervelende stops, wel wat rare lussen en tunnels onder grote wegen door. Tot ik ergens na een rotonde ineens de weg kwijt was. Het liep dood op een T splitsing zonder enig bordje hoe verder. Heb uiteindelijk maar wat gegokt.
Het voordeel van een wat ouderwetsche infrastructuur is dat dei in ieder geval vaak logisch is, je volgt de grote weg naar de Kerk, kijkt daar op de bordjes met plaatsnamen en rijdt naar de gewenste plaats, of in de gewenste windrichting het dorp of de stad weer uit.
Met zo'n nieuwerwetse infrastructuur moet je soms rare dingen doen, bijvoorbeeld met die tunnels en lussen die je in compleet de verkeerde richting sturen, zonder navigatie of lokale kennis kom je er bijna niet uit. De afsnijder door de kern, kost veel tijd, je moet er erg langzaam rijden, voetgangers, terrrassen, reclameborden en dergelijke ontwijken, dikke kans dat er ergens wat bordjes ontbreken of je de verkeerde kant op sturen, zodat je toch verkeerd rijdt. Als doorfietser, vind ik dat echt vervelend.
Bovenal is het niet nodig.
Ik ben zaterdag de doorfietsroute F340 nog kwijt geraakt. Dat ging vanuit Zwolle best lekker, ik was er helemaal blij mee, zelfs weinig vervelende stops, wel wat rare lussen en tunnels onder grote wegen door. Tot ik ergens na een rotonde ineens de weg kwijt was. Het liep dood op een T splitsing zonder enig bordje hoe verder. Heb uiteindelijk maar wat gegokt.
Het voordeel van een wat ouderwetsche infrastructuur is dat dei in ieder geval vaak logisch is, je volgt de grote weg naar de Kerk, kijkt daar op de bordjes met plaatsnamen en rijdt naar de gewenste plaats, of in de gewenste windrichting het dorp of de stad weer uit.
Met zo'n nieuwerwetse infrastructuur moet je soms rare dingen doen, bijvoorbeeld met die tunnels en lussen die je in compleet de verkeerde richting sturen, zonder navigatie of lokale kennis kom je er bijna niet uit. De afsnijder door de kern, kost veel tijd, je moet er erg langzaam rijden, voetgangers, terrrassen, reclameborden en dergelijke ontwijken, dikke kans dat er ergens wat bordjes ontbreken of je de verkeerde kant op sturen, zodat je toch verkeerd rijdt. Als doorfietser, vind ik dat echt vervelend.
Bovenal is het niet nodig.