Na de velomobiel maak ik verreweg de meeste kilometers op een vouwfiets, om precies te zijn een Tern Link D8. Die laatste gebruik ik behalve als ik met de trein of (huur-)auto weg ga op korte ritjes (o.a. in de stad) namelijk erg veel; even naar school, naar sport van de uk, naar allerlei adressen in de stad (tot zo'n 25 km enkele reis), etcetera. Ik heb er redelijk wat aan gedaan om 'm lekker te laten rijden; superstijve mountainbike pedalen (beetje oppassen met je schenen met die stalen pinnen
), Conti Contact Urban in 42-406, ander zadel, voorwiel zonder naafdynamo en compacte acculampjes en nog wat kleine dingen. Gevolg is dat het ding lekkerder rijdt dan m'n omafiets, wat eigenlijk m'n stadsfiets moest zijn. Meer dan de helft van de kilometers dient het vouwmechanisme dus geen nut; ik rijd ergens heen, zet 'm op slot en rijd weer terug. Soms kan ik het ook niet laten om met dat fietsje even een beetje te "sporten" door een groepje wielrenners of een snorscooterrijder te plagen; als je je handen wat meer naar het midden van het stuur positioneert en een beetje aero gaat zitten is het ding echt verrassend snel. Behalve dat dat leuk is, maakt het een stadsrit ook gewoon echt snel, ik heb zo al spelend al een paar keer 33 gemiddeld gereden met de Tern. Zo'n fietsje gaat ook niet zo heel snel stuk, en is gewoon fatsoenlijk op slot te zetten in de stad.
De minimal.bike in de D10 uitvoering, met carbon 406 velgen, CCU's en een bagagedrager waar m'n Ortlieb ook weer op kan, zou een prachtig, nog sneller alternatief met een veel stijver frame en een nog iets betere stroomlijn naast die Tern Link zijn; daarmee kan ik dan hopelijk ook eindelijk aanhaken bij die wielrenners die dik 40 kruisen
Enige nadeel is dat ze gewoon echt niet goedkoop zijn in aanschaf. Dus @Bram: Nu even niet, maar als ik echt weer geld over heb en je hebt nog minimal.bikes over kom ik er één ophalen

De minimal.bike in de D10 uitvoering, met carbon 406 velgen, CCU's en een bagagedrager waar m'n Ortlieb ook weer op kan, zou een prachtig, nog sneller alternatief met een veel stijver frame en een nog iets betere stroomlijn naast die Tern Link zijn; daarmee kan ik dan hopelijk ook eindelijk aanhaken bij die wielrenners die dik 40 kruisen

Enige nadeel is dat ze gewoon echt niet goedkoop zijn in aanschaf. Dus @Bram: Nu even niet, maar als ik echt weer geld over heb en je hebt nog minimal.bikes over kom ik er één ophalen

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.