17-Feb-2019, 09:05 AM
Niet alleen zien en gezien worden is belangrijk, maar ook herkend worden, zonder sterk de aandacht op je te vestiging. Te veel aandacht van de medeweggebruiker leidt tot meer risico. Daar waar je naar kijkt, rij je naar toe en dus op af.
Zichtbaarheid doe je met kleur en (retro)reflectie. Dat werkt 24 uur per dag. Vooral geelgroen. De grootste gevoeligheid van het menselijk oog ligt bij 555 nm (geelgroen) bij daglicht en bij 507 nm (blauwgroen) bij nacht.
Voor zien, gezien worden en herkend worden kun je meerdere lampen naast elkaar plaatsen. Als de lichtdoorlatende gedeelte breder is dan de tussenruimte wordt dat als één licht gezien. Je kunt zelf bepalen hoeveel lampen je erbij aan zet.
Simpel wit of geel licht naar voren en rood licht naar achteren. Maar retroflectie werkt effectiever. Wit aan de voorzijde, rood achter en amberkleurig aan de zijkant.
Rij je onder omstandigheden met veel hagen langs en bochten in de weg, dan biedt een LED toplicht tijdelijk uitkomst. Bij helder weer tot 9 km zichtbaar. Mag niet werkt wel.
http://www.arendbloem.nl/kwo/prod.php?id=2192
Zichtbaarheid doe je met kleur en (retro)reflectie. Dat werkt 24 uur per dag. Vooral geelgroen. De grootste gevoeligheid van het menselijk oog ligt bij 555 nm (geelgroen) bij daglicht en bij 507 nm (blauwgroen) bij nacht.
Voor zien, gezien worden en herkend worden kun je meerdere lampen naast elkaar plaatsen. Als de lichtdoorlatende gedeelte breder is dan de tussenruimte wordt dat als één licht gezien. Je kunt zelf bepalen hoeveel lampen je erbij aan zet.
Simpel wit of geel licht naar voren en rood licht naar achteren. Maar retroflectie werkt effectiever. Wit aan de voorzijde, rood achter en amberkleurig aan de zijkant.
Rij je onder omstandigheden met veel hagen langs en bochten in de weg, dan biedt een LED toplicht tijdelijk uitkomst. Bij helder weer tot 9 km zichtbaar. Mag niet werkt wel.
http://www.arendbloem.nl/kwo/prod.php?id=2192