Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijn er ook halfopen velomobielen?
#11
Op de ligfietslijst heb ik ooit eens gevraagd naar de achterwielbesturing van de Velayo.
Van Harry Lieben kreeg ik toen het volgende antwoord:
Citaat:Aha, je wilt weten hoe dat fietst met achterwielbesturing. Ik heb er
ooit in Sittensen, Duitsland in gefietst nog voor de officiele
introductie. Het sturen ging op zich heel goed. Die is zo ontworpen
dat er een terugstellende kracht is naar rechtuit rijden net als ook
het geval is bij voorwielbesturing. Het voornaamste probleem is dat er
vrij veel ruimte nodig is om te manoeuvreren, niet alleen omdat ie erg
breed is, maar vooral omdat de achterkant in de andere richting gaat
dan waar je heen stuurt. Dus je moet afstand hebben van geparkeerde
auto's die rechts staan als je een bocht wilt gaan maken naar links.
Hou je te weinig afstand, dan stuur je de achterkant van de Velayo
tegen de auto's aan. Hier wen je vast wel snel aan, maar het betekent
gewoon dat je veel ruimte nodig hebt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Bart Verbeek - 16-Feb-2019, 10:31 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door ErikvanD - 16-Feb-2019, 10:52 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door emgaron - 16-Feb-2019, 11:23 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door ErikvanD - 16-Feb-2019, 11:41 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door emgaron - 17-Feb-2019, 12:44 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Hoekie - 17-Feb-2019, 01:19 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door ErikvanD - 17-Feb-2019, 09:14 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Roepers - 17-Feb-2019, 01:03 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door PietV* - 09-Apr-2020, 04:10 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Hoekie - 09-Apr-2020, 10:37 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door 365cycle - 07-Sep-2020, 01:31 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door 365cycle - 20-Oct-2020, 10:29 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Roepers - 22-Oct-2020, 12:14 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Frutsel - 22-Oct-2020, 05:50 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Pmlucas - 26-Jan-2021, 08:18 PM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door 365cycle - 27-Jan-2021, 12:11 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Pmlucas - 27-Jan-2021, 10:10 AM
RE: Zijn er ook halfopen velomobielen? - door Hoekie - 27-Jan-2021, 11:57 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM