(, 01:15 PM)ZoefZoef schreef:(, 11:53 AM)Snoek043 schreef: .Verder zijn er geïnteresseerden geweest die volhielden dat mijn vraagprijs “veel te hoog” is
Ik gok dat dat 'Karel' was
. Ik zou mijn chr nooit voor meer dan zijn bod kunnen verkopen. Dat werd 450 euro meer.
En dat is dezelfde Karel die 2500 euro bood op een M5 559 titanium en dat een dat een dag later introk en die nu richting 3000 euro bood op de chr met Rohloff en daar als eerste bod onder de advertentie al 300 euro meer dan de vraagprijs bood om dat stapsgewijs te verhogen naar 3000+ euro om zn boden inmiddels weer te hebben verwijderd.
Ik moet mn laatst gekochte chr nog steeds op maat zetten. En eigenlijk zou ik cranks moeten laten inkorten.
Iemand een adresje daarvoor toevallig?
Geen idee wie dat was, die conversatie is inmiddels geklasseerd. Een zekere Geert was diegene die me vroeg naar mijn minimumprijs. Het Belgische televisieprogramma waarin kandidaat-kunstenaars hun werken laten veilen bij vier opeenvolgende handelaren, hanteert het strikte uitgangspunt dat eenmaal men zich uit de eerste ruimte naar de volgende begeeft, terugkeer volstrekt uitgesloten is.
Achteraf blijft louter de mogelijkheid over om vervolgens met zelfgenoegzaamheid op het eigen bod terug te blikken of zich te beklagen over een gemiste kans. Iedere handelaar kondigt plechtig aan dat het zojuist uitgebrachte bod onherroepelijk het hoogst mogelijke is, om vervolgens in de slotkamer te onthullen dat er kennelijk toch nog een veelvoud aan marge bestond.
En uiteraard, precies zoals je blindelings gelooft in de onfeilbaarheid van die vrolijke veilingmeesters op televisie, mag je die botte bewering dat jouw fiets de prijs niet waard is – als ware het een welgemeend compliment – met de grootste elegantie in de digitale prullenbak deponeren.