9 uren geleden
Tja, de fietspaden in de stad zelf zijn over het algemeen krap, met kruisingen/zijstraten, parkeerplaatsen aan de ene, en de stoep aan de andere kant.
Als ik daar al rij met een VM, dan ga ik niet zo hard.
In Amsterdam pak ik de weg wel. Dat schiet ook niet op, want de auto's mogen nog maar 30km/h, maar dat is veiliger dan het fietspad met 20km/h.
Zonder snelheidsmeter kan je niet verwachten dan een fietser weet hoe hard 'ie rijdt.
En zonder kenteken kunnen ze ook geen flitspalen gebruiken, dus zou de politie de straat op moeten om te handhaven. Dat doen ze nu ook al zo goed als niet voor illegale voertuigen. En die kunnen ze nog makkelijk in een fuik vangen, en op hun gemak checken, in plaats van per fiets laseren op snelheid
Los daarvan: Welke ernstige ongelukken gebeuren er op de fietspaden in de steden? Ik gok erop dat die ruim 225 dodelijke slachtoffers onder de fietsers niet omkwamen door een ongeval op een fietspad met medefietsers. Maar het is altijd makkelijk om victim blaming toe te passen. Hadden ze het toevallig ook weer over helmen?
Als ik daar al rij met een VM, dan ga ik niet zo hard.
In Amsterdam pak ik de weg wel. Dat schiet ook niet op, want de auto's mogen nog maar 30km/h, maar dat is veiliger dan het fietspad met 20km/h.
Zonder snelheidsmeter kan je niet verwachten dan een fietser weet hoe hard 'ie rijdt.
En zonder kenteken kunnen ze ook geen flitspalen gebruiken, dus zou de politie de straat op moeten om te handhaven. Dat doen ze nu ook al zo goed als niet voor illegale voertuigen. En die kunnen ze nog makkelijk in een fuik vangen, en op hun gemak checken, in plaats van per fiets laseren op snelheid
Los daarvan: Welke ernstige ongelukken gebeuren er op de fietspaden in de steden? Ik gok erop dat die ruim 225 dodelijke slachtoffers onder de fietsers niet omkwamen door een ongeval op een fietspad met medefietsers. Maar het is altijd makkelijk om victim blaming toe te passen. Hadden ze het toevallig ook weer over helmen?