, 06:49 PM
(, 05:16 PM)Tijanus schreef: Van de Duitse Velomobilforum weet ik dat er iemand van 1m90 jaren in een Milan SL heeft rondgereden (hij is recent overgestapt naar Bülk 134 - overigens geen schadevrij exemplaar). Het verbaast me dan ook enigszins dat iemand die wel goed in een DF past niet goed in een SL zou passen. Is er met de afstelling van stoeltje etc. niet meer te doen?
(Overigens staat buiten kijf dat de Snoek L ook een uitstekend fietsje is...)
HarryL heeft ook in een SL gereden, maar hij heeft daarvoor wel veel moeten verbouwen.
Hij heeft zelfs een hoofdruimte in de smurfenmuts moeten zagen.
De SL past, maar wel net.
Ik heb maat 44 en rijd met mountainbike schoenen en met 140mm cranks.
Ik raak de bodem en/of de body als ik mijn voeten iets kantel. Dat past dus net.
Ik zit met mijn schouders aangesloten. Dat past dus net.
De zitting kan niet lager. Staat al op de bodem, paar mm ruimte over. Dat past dus net.
Ik zou de zitting nog verder naar voren kunnen zetten, maar dan kan ik de pedalen niet meer rond trappen.
Ik zou de zitting nog verder naar achteren kunnen zetten, maar dan moet ik de zitting aan de achterkant laten zakken en dan moet mijn nek een S-bocht maken of ik zet de zitting aan de achterkant hoger en dan zit ik muurvast onder de rand van de body.
De goedkoopste oplossing is om raceschoenen aan te schaffen. Die zijn iets kleiner dan de mountainbike-versie.
Misschien doe ik dat wel.
Dan past het iets meer dan net

Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282