03-Aug-2025, 12:55 PM
Ik heb momenteel een 18 spaaks versie, de vorige eigenaar had een ongelukje gehad en was ergens opgeklapt met het voorwiel. Daarom had ie bij M5 een nieuw voorwiel gehaald, verder weinig of niet meer met de fiets gereden. Dit voorwiel is dus nagenoeg nieuw. De remrand is nog niet eens ingesleten. Toch zit er een zijslag in die zodanig is dat ie bij een omwenteling al op het rem blokje blijft hangen.
Ik vermoed ook dat ik met 85 kg, 88 met wat bagage, aan de bovenkant van het gewicht zit wat nog wijs is met zo'n 18 spaaks. Het wieltje krijgt met dat super dunne voorbandje van IRC ook nogal klappen, bij een wildrooster, spoorweg of zo. Aan de ander kant is het een fietsje voor een mooie zomeravond wat ik niet heel veel gebruik en voor erg weinig heb gekocht.
Liggende Daan ik vraag me wel af wat je allemaal met die XT naaf hebt gedaan? Andere lagers, smaller gemaakt? Of het wiel asymetrisch gespaakt?
Ik vermoed ook dat ik met 85 kg, 88 met wat bagage, aan de bovenkant van het gewicht zit wat nog wijs is met zo'n 18 spaaks. Het wieltje krijgt met dat super dunne voorbandje van IRC ook nogal klappen, bij een wildrooster, spoorweg of zo. Aan de ander kant is het een fietsje voor een mooie zomeravond wat ik niet heel veel gebruik en voor erg weinig heb gekocht.
Liggende Daan ik vraag me wel af wat je allemaal met die XT naaf hebt gedaan? Andere lagers, smaller gemaakt? Of het wiel asymetrisch gespaakt?