03-Aug-2025, 07:51 PM
(13-Jul-2025, 09:28 AM)renevoorburg schreef: Gisteren ontdekte ik dat het boutje waar het stoeltje linksvoor op rust er bijna helemaal uit lag. Het zat daardoor scheef in het gat van het metalen plaatje op de wielkast. Daar schrok ik een beetje van, je wil niet dat je stoeltje los komt.Daar moet ik ook eens wat voor printen, bij mij gaat ie er ook best vaak uit als ik er teveel bagage in heb.
Ik heb 'm met wat locktight oid opnieuw vastgezet, hoopt dat 'ie nu blijft zitten. Hoop dat het schroefdraad niet te veel te lijden heeft gehad. Het zou me ws eerder zijn opgevallen als ik niet van die fijne klemmetjes vooraan het zitje gemaakt had waardoor die omhoog kan klappen zonder los te komen (een aanpassing waar ik iedere dag weer blij mee ben).
(13-Jul-2025, 09:28 AM)renevoorburg schreef: Als ik nu toch een update geef: het klemmetje dat ik maakte om het elastiek aan het stuur te monteren bleek niet bestand tegen de hoge temperaturen. Misschien ga ik het ontwerp aanpassen (oogje ipv haakje?) maar nu in dienst met een tiewrap.Ah ja, dat moest ook nog

(13-Jul-2025, 09:28 AM)renevoorburg schreef: De voorderailleur loopt bij kracht zetten soms wat aan. Lijkt door flex in de voorbuis te komen. Misschien kan ik het aanlopen verminderen door nog wat aan fijnafstelling te doen. Liever minder flex gehad... (terwijl de fiets verder zo stijf is).Dit verbaast me wel, moeten we misschien toch eens vergelijken. Vooral ook gezien de mijne ouder is dan de jouwe. De mijne is prima stijf, e.e.a. beweegt niet meer dan in de Bülk.
(13-Jul-2025, 09:28 AM)renevoorburg schreef: Nog ff een plaatje van de snelheid van mijn ochtendritten en hoe die omhoog gegaan zijn sinds in de Tuna heb (ritten na 3 maart):Ik dacht 719
Nu 2500 km met de Tuna gedaan.

Ik werd net eigenlijk even blij omdat m'n achterband plat was.
Afgelopen vrijdag reed ik hard van werk naar huis. Ik was blij met m'n vermogen, maar stiekem eigenlijk niet zo met m'n snelheid; ik zat dan wel ruim boven de 40 gemiddeld, maar had op meer gerekend en ook het accelereren ging wat moeizaam. Daarnaast vond ik de fiets wat zoekerig sturen dus ik had me voorgenomen toch de voorwielen nog eens even te controleren.
Kom ik net langs m'n fiets gewandeld... platte achterband

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.