Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel
(, 10:37 AM)Wim -de roetsende schreef: Vanochtend las ik in de Roeifiets-groep dat Tim ook echt hard heeft gereden. Ik laat aan hem de eer om zelf zijn prestaties hier uit de doeken te doen. Maar ik kan wel zeggen dat ik flink onder de indruk ben. Zijn snelste ronde was echt snel.

Na zo'n introductie moet ik natuurlijk wel even inhaken  Big Grin

Geweldige dag gehad in Ter Apel! Mooi evenement op een uitdagende baan met veel mensen en een heel leuke sfeer, voor mij de eerste keer daar maar zeker niet de laatste. 

Ook een eerste keer was een wedstrijd met de roeifiets. Omdat ik van mede Noorderligters wel veel gehoord heb over het baantje in Ter Apel (wieltjes los in de bocht, bandensetjes aan gort, kort langs betonnen boarding  Wink ) lang getwijfeld met welke fiets ik zou gaan. Doorslaggevend voor een tweewieler was uiteindelijk dat de smurf vol enthousiasme aangemeld werd voor de kinderrace en we dan gezellig met heel het gezin met de auto konden. De hurri onderstuur vind ik niet echt een racer, dus het moest de roets worden. 

Tot op heden heb ik de roets alleen gebruikt om heerlijk te toeren. Gemiddeld wel elke week en uurtje of anderhalf, rustige slag, gemiddelde van rond de 25 per uur. Dat moest nu natuurlijk anders. Weinig kans gehad om te trainen of überhaupt eens te testen hoe hard zo'n ding eigenlijk kan. 1x een eigen 45 minuten criterium gereden en dat was redelijk intensief vond ik (was ook veel wind toen). 

Met andere woorden: ik ging er blanco in  Big Grin

Aangekomen gisteren moest eerst de spriet er terug op, die was eraf ivm transport. Dat duurde allemaal wat langer dan verwacht (vooral de staalkabel weer netjes op de snek krijgen duurde even). Gevolg: 1 hele ronde kunnen warm rijden  Tongue

Dan de snelle ronde met vliegende start. Volle bak gegaan, bochten uitrollen want slagen maken met dat tempo wilde niet. Even de voet uit een clip geschoten onderweg maar wel het idee hard te gaan. Wat bleek: ik ging inderdaad behoorlijk hard. 

Tot mijn oprecht erg grote verbazing werd ik 4e in de tweewielerklasse, van de dik 30 deelnemers!! Gemiddeld 41 per uur, topsnelheid 47,7 km/u. Zo'n roets kan echt serieus hard!! 

Toen 45 minuten criterium. Iets te hard gestart. Na minuut of 10 steady state gevonden én genoeg routine om in de bochten door te gaan met slagen maken. Aan het einde zakte het wel beetje in maar mooie middenmoot uitslag, dik 32 gemiddeld (had 30 als doel voor mezelf) en de enige andere roeifietser 3x ingehaald  Cool

Toen was de pijp leeg en heb ik nog als een natte krant in de achterhoede met trillende buikspieren het 20 minuten criterium doorgeworsteld  Big Grin

Al met al een heel toffe ervaring! Vandaag spierpijn aan de bovenarmen vooral. Nieuwe ervaring voor me na een fietswedstrijd.

Tot slot: wat was het geweldig om de kinderwedstrijd te zien en aan te moedigen!!!

Aanvulling: zie dit nou!!! 4 jaar!!!  Heart

[Afbeelding: signal-2025-08-10-10-16-19-763.jpg]
Milan SL Mk3 #039 - Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - door TimSch - , 03:06 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
A Race in the Park - ligfietsrace Rüten...
Wederom een prachtig...Tijanus — 11:45 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heb je er beelden ...Bart Verbeek — 10:42 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag zaterdag een ...Gideonaut — 10:42 PM
Heb je er beelden ...365cycle — 10:00 PM
Van Johan van Benthe...Hoekie — 10:00 PM
Het was inderdaad ee...Bianca F — 09:50 PM
Medeliggers onderweg
Zonder berijder. Van...Hoekie — 09:46 PM
Ingehaald door e...Hardloper — 09:33 PM
Medeliggers onderweg
Vanavond net buiten ...Lig-hen — 09:28 PM
Wat vandaag minder l...365cycle — 08:47 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...ik best een lekke...365cycle — 08:43 PM
Nou, Wim, 'mijn fiet...Arend-Jan — 08:00 PM
Waar ben je ongeve...Wim -de roetsende — 05:43 PM
Vanochtend las ik ...TimSch — 03:06 PM
Mooi om te lezen Wim...Fietsbennie — 11:10 AM
A Race in the Park - ligfietsrace Rütenb...
Vandaag zag ik in Te...Wim -de roetsende — 10:37 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die in Baak en Toldi...Lopopodium — 10:37 AM