5 uren geleden
(, 11:46 PM)Bob Hagendijk schreef: Wim,
Heb jij praktijkervaring tussen een Montessorischool en anderen in termen van zelfstandigheid van les geven? Jij triggerde mij laatst door te zeggen dat jij van de negativiteit (werkdruk, veel administratie) die veel leraren hebben geen last hebt. En hoe kan je als zij-instromer het verschil zien tussen de ene soort school en de andere?
Ik heb op zich serieuze interesse maar dat is wel een van de zaken wat me tegenhoudt om echt ergens in gesprek te gaan.
Hoi Bob,
Een school die alleen met methoden (=leerlingenmateriaal) werkt, met strakke roosters en planningen biedt vaak minder ruimte.
Op onze school heb ik de kinderen 3 jaar in de klas. Ik raak dus niet zo snel in paniek als een kind er iets langer over doet om iets te leren. Wat vandaag niet lukt, lukt volgende week/maand/of zelfs jaar waarschijnlijk wel.
Leerkrachten met 1 jaargroep moeten hun kinderen aan het eind van het jaar overdragen aan een collega en die verwacht vaak toch dat de kinderen het afgelopen jaar een bepaald niveau hebben behaald. Vaak geeft dit heel veel werkdruk.
Kinderen leren echter niet lineair. Het gaat golvend, soms lijkt het even stil te staan en soms knalt het.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike